اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رئیس سازمان جنگل‌ها: برداشت از جنگل ممنوع!/ همه مسائل را گردن طرح تنفس نیندازید

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري با اشاره به اینکه در زمینه زراعت چوب کمک هم می‌کنیم، گفت: همه مسائل را گردن طرح تنفس نیندازید این طرح از افتخارات نظام است، فرآیند و ریشه تصویب طرح پنج ساله نیست و لازمه حیات کشور و مخصوصا جنگل‌های هیرکانی است.

رئیس سازمان جنگل‌ها: برداشت از جنگل ممنوع!/ همه مسائل را گردن طرح تنفس نیندازید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،خلیل آقایی صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران اظهار کرد: بعد از  تصویب طرح تنفس از همان روز اول گفتیم راهی غیر از واردات چوب نداریم.
وی افزود: در جلسه دو سال پیش با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی هم بحث واردات چوب با پوست مطرح شد، اعلام آمادگی کردیم.

آقایی با اشاره به ثبت جنگل‌های هیرکانی در یونسکو گفت: بحث ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در یونسکو مایه افتخار برای کشور است، جنگل‌هایی است که میراث گرانبهاتر برای کشور است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: روند تولید و برداشت در صنایع چوب سال به سال کمتر شده و بحث طرح تنفس هم نبود و برداشت از جنگل سیر نزولی داشت.

آقایی با بیان اینکه با واردات چوب هیچ مشکلی نداریم، اضافه کرد: در این زمینه کارشناس می‌فرستیم تا از مبدأ واردات چوب را هم کنترل کنند، همچنین واردات با پوست هم انجام شود که ارزان شود.
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه زراعت چوب کمک هم می‌کنیم، بیان کرد: همه مسائل را گردن طرح تنفس نیندازید این طرح از افتخارات نظام است، فرآیند و ریشه تصویب طرح پنج ساله نیست و لازمه حیات کشور و مخصوصا جنگل‌های هیرکانی است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: ما درباره قرارداد حفاظتی که در سال 97 بستیم به چوب و کاغذ و نکا چوب بدهکاریم سعی کردیم بخشی را بدهیم بقیه را هم می‌دهیم.

این مسؤول با بیان اینکه در مورد طرح جنگلداری چیزی را تکرار نکنید جنگلی که در اختیار بوده به همان اندازه باید تحویل داده شود، اضافه کرد: فضا ایجاد نکنید، سال‌های سال 130 هکتار جنگل در اختیار شما بوده در حال حاضر حق برداشت نداریم؛ امروز ممکن است طلبکار یا بدهکار باشیم.

آقایی با اشاره به اینکه در طرح حفاظت قرارداد روشنی بستیم باید با هم روشن حرف بزنیم، خاطرنشان کرد: فرض کنیم طرح خروج چوب شکسته و افتاده را شروع کردیم اما مشکل اساسی و ریشه‌ای شما با درختان افتاده و شکسته حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه درختان شکسته و افتاده را با شرایطی از جنگل بیرون می‌آوریم، افزود: وظیفه ما حفاظت از جنگل است، با تکلیف قانونی خواسته شما را اجابت کردیم و مشکلی نداریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه خروج درختان شکسته و افتاده مانند آسپرین، موقت است، افزود: وظیفه دارم هر کاری دستم بر می آید برای حل مشکل دریغ نکنم ما حرفی که در آذر ماه سال 96 زدیم امروز هم همین را می‌زنیم با همه مجریان مناقصه برگزار می‌کنیم.
 
این مسؤول ادامه داد: سازمان جنگل‌ها سازمان تخصصی است به سازمان جنگل‌ها اجازه دهید،کارمان را بکنیم، اجازه ورود به جنگل برای برداشت نمی‌دهیم.

 آقایی با بیان اینکه شما زراعت چوب می‌خواهید یا می‌خواهید وارد جنگل شوید، گفت: ما نظارت داریم و درختان افتاده و شکسته را با نظم و سیاق قانونی بیرون می‌آوریم و باید در این رابطه مزایده بگذاریم و راهی جز مزایده نداریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث زراعت چوب زمین را در اختیار بهره‌برداران می‌گذاریم و در این زمینه یک طرح تحقیقاتی داریم، افزود: در کل کشور زمین مستعد زراعت چوب را اعلام می‌کنند و طرح را شهریور و مهر ماه ابلاغ می‌کنیم که سهمیه هر استان چقدر برای زراعت چوب وسعت دارد.

  رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به بحث مطرح شده در جلسه مبنی بر مجوز ترک تشریفات برای دادن چوب، بیان کرد: چوب را خارج کرده به مزایده می‌گذاریم تا فرایند قانونی طی شود و چوب را در اختیار می‌گذاریم اما طبق قانون ما نمی‌توانیم ترک تشریفات کنیم، مسؤولان مرتبط باید اقدامات را انجام دهند تا در صورت موافقت تشریفات برداشته شود چوب در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

انتهای پیام/86041/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول