اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن از موشک کروز جدید رونمایی می‌کند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش یمن فردا از تسلیحات جدیدی رونمایی خواهد کرد که یکی از آن‌ها موشک کروز است.

ارتش یمن از موشک کروز جدید رونمایی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها به زودی تسلیحات جدیدی رونمایی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری «انصارالله» یمن، سریع شنبه (۱۶ تیر) گفت که فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور فردا (یکشنبه) نمایشگاه نظامی شهید «صالح الصماد» را افتتاح خواهد کرد.

او گفت که قرار است در این نمایش نظامی، از تسلیحات جدید یمن ازجمله موشک بالستیک کروز و صنایع دفاعی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) رونمایی شود.

ارتش یمن بعد از آنکه صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی در سوم اردیبهشت ۹۷ ترور و شهید شد، به پاسداشت رشادت‌ها و اقدامات او در برابر متجاوزان، تا به امروز چند سلاح جدید رونمایی کرده است.

ارتش یمن فروردین سال جاری از موشک بالستیک «بدر اف» که موشک بالستیک با برد ۱۶۰ کیلومتر است، رونمایی کرد و از آن علیه نیروهای متجاوز استفاده کرد.

نیروهای مسلح یمن پیشتر نیز از نمونه سکوهای زیرزمینی و نمونه مجهز به سرجنگی هدایت شونده این موشک‌ها رونمایی کرده است.

علاوه بر پیشرفت در زمینه موشکی طی سال‌های گذشته از آغاز حمله به یمن، توسعه توانایی‌های پهپادی نیز در دستور کار نیروهای مسلح این کشور قرار دارد.

ارتش یمن اخیرا در پاسخ به محاصره فرودگاه صنعا طی چند سال گذشته، فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران عربستان سعودی (واقع در جنوب غربی) را با موشک کروز و پهپادهای هدایت شونده انتحاری هدف قرار داده و این فرودگاه‌ها را مختل کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول