اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر فلسطینی به «المیادین»: نشست منامه ناکام بود

وزیر توسعه تشکیلات خودگردان در گفت‌گو با شبکه‌ای لبنانی تأکید کرد، از آنجایی که طرف فلسطینی در نشست منامه شرکت نداشت این نشست فاقد مشروعیت بود و نتیجه‌ای نداشت.

وزیر فلسطینی به «المیادین»: نشست منامه ناکام بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد المجدلانی» وزیر توسعه تشکیلات خودگردان در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» که مشروح آن امشب پخش خواهد شد، بار دیگر بر بی‌نتیجه بودن «نشست منامه» تأکید کرد.

المجدلانی گفت، نشست منامه به دلیل غیبت طرف فلسطینی، «فاقد مشروعیت» و ناکام بوده است.

این وزیر فلسطینی افزود: نتایج نشست بحرین به پیشرفت سیاسی و پروژه سیاسی فلسطینی‌ها بستگی دارد. آنچه برخی طر‌ف‌های عربی می‌خواهند از هم پاشیدن طرح صلح عربی است که در سال 2002 در بیروت تصویب شد.

اتحادیه عرب در اجلاسی که در سطح سران خود در سال 2002 در بیروت برگزار کرد، طرحی برای صلح با تل‌آویو تصویب کرد که خواستار ایجاد یک کشور فلسطینی شناخته شده بین‌المللی در مرزهای 1967 با بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن است.

 

 

چهارم و پنجم تیرماه نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود.

پیش‌تر بسیاری از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری «صفا» نزدیک به حماس تأکید کردند نشست مذکور اهدافش را محقق نکرد. این خبرگزاری نوشت: بدون طرح حقوق سیاسی فلسطین و بدون حل عادلانه کشمکش فلسطین-اسرائیل، هیچ توسعه‌ و شکوفایی اقتصادی در خاک فلسطین رخ نخواهد داد (جزئیات بیشتر). 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول