اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید در پایتخت/ گرمای 50 درجه در اهواز+جدول دما

آسمان تهران فردا صاف، گاهی‌ وزش باد‌ و در بعدازظهر و شب، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا اهواز با بیشینه دمای ‌50 درجه بالای صفر، گرمترین مرکز استان ‌‌خواهد بود.

وزش باد شدید در پایتخت/ گرمای 50 درجه در اهواز+جدول دما

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی‌ فردا با شمالی شدن جریانات در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل و سواحل خزر در استان‌های گیلان و مازندران، بارش پراکنده باران رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا در شمال هرمزگان و ارتفاعات شرق فارس در ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

روز دوشنبه در ارتفاعات گلستان و خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال اردبیل، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز سه شنبه در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و روز چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در شرق گلستان و شمال خراسان شمالی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در پنج روز آینده و خصوصاً امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه قابل تداوم وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در پنج روز آینده در جنوب سمنان، یزد، شمال و شرق اصفهان، جنوب تهران، قم و استان مرکزی افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک می‌شود.

امروز و فردا در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، ‌وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، همچنین در سه روز آینده شرق دریای عمان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و همچنین امروز، خلیج فارس مواج است.

‌آسمان تهران فردا صاف گاهی‌ وزش باد‌ و در بعدازظهر و شب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 23 درجه خواهد بود.‌

کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.

فردا اهواز با بیشینه دمای ‌50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان ‌‌خواهد بود.

روز آینده‌ اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر‌ خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا  نهم تیرماه 310.4 ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 159.2 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ 94.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 222.7 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری‌ 39.4 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهلم سال زراعی متعلق به مشهد در استان خراسان رضوی به میزان 15.4 میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، دهلران در استان ایلام به میزان 49.2 ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه اردبیل در استان اردبیل به میزان 10.5 درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول