اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

بررسی افزایش آلاینده‌ ازن در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران

استاندار تهران گفت: ازن یک نوع آلاینده ثانویه است که مخاطرات زیادی را به همراه دارد. بنابراین باید منشأ آن بررسی شده و اقدامات لازم انجام شود.

بررسی افزایش آلاینده‌ ازن در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، اظهار داشت: با نگاه علمی و کارشناسی باید به معضلات زیست‌محیطی تهران نگاه کرد و برای مقابله و کاهش آلاینده‌ها باید ابتدا از منشأ دقیق آن مطلع شویم. 

وی ادامه داد: در جلسه امروز 4 دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع آلودگی هوا و ریزگردها بود و در این خصوص جمع‌بندی شد که در حوزه سرزمینی هر استانی منشأ بروز و ظهور ریزگردها مشخص شود و در کارگروه ملی این منشأ‌ها مورد بررسی قرار بگیرند و همه استان‌ها نیز برای مقابله با منشأ ریزگردها اقدام کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: در این خصوص از سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست می‌شود منابع مالی لازم را برای مقابله با ریزگردها اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات این جلسه در خصوص آلاینده ازن که یک نوع آلاینده ثانویه محسوب می‌شود، است و یکسری عوامل به عنوان پیش‌سازها در فضا وجود دارد که ازن تشکیل می‌شود. 

استاندار تهران با اشاره به اینکه آلاینده ازن مخاطرات زیادی را به همراه دارد، گفت: در این زمینه کارگروهی برای کاهش میزان ازن که یک نوع آلاینده ثانویه است، تشکیل شده که در نهایت تحت کنترل و پایش قرار بگیرد. 

وی افزود: یکی دیگر از دستورات این جلسه موضوع طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا بود که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، این طرح از طرح زوج و فرد بهتر است و باید نقاط ضعف و قوت طرح کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار بگیرد و نقاط قوت آن را پررنگ‌تر کنیم.

محسنی بندپی افزود: طرح کاهش آلودگی هوا، طرح جدیدی است که چند ماهی پروسه بررسی آن طول خواهد کشید. 

استاندار تهران گفت: یکی دیگر از مواردی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت موضوع مشکلات بوی بد واحدهای صنعتی و همین‌طور مجتمع‌های دام‌گستر است.

وی افزود: در جنوب تهران و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بوی بدی متصاعد می‌شود که به یک مشکل ملی و فراملی تبدیل شده است چرا که میهمان‌های خارجی از این مسیر عبور می‌کنند و کشوری که این همه تخصص و تکنولوژی دارد هنوز نتوانسته این معضل را حل کند. 

محسنی بندپی گفت: منشأ  28گانه بوی بد و آلاینده‌ها در جنوب تهران مشخص شده است که 50 درصد آن منشأ مربوط به واحدهای دام‌گستر است که باید جلسه‌ای برگزار شود و هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات این مجتمع‌ها اقدام شود و کارگروهی با همراهی سازمان برنامه و بودجه برگزار و مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم.

استاندار تهران درباره مصرف انرژی در استان تهران نیز گفت: در تابستان امسال تمامی دستگاه‌ها موظف به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند که بخشنامه‌ای نیز در این خصوص صادر شده است و باید تمامی وسایل سرمایشی بر روی درجه 25 باشد و از مولدهای انرژی در ساعات ظهر استفاده شود. 

وی خاطرنشان کرد: کاهش ساعات اداری استان تهران در این وضعیت و شرایط که در سال رونق تولید قرار داریم امکانپذیر نبود و اگر ساعت کاری را کاهش دهیم با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول