اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش 89 درصدی پرداخت زکات در هرمزگان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان با اشاره به افزایش 89 درصدی پرداخت زکات در هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها طی سه‌ ماهه نخست امسال، بیش از 13 میلیارد و 770 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کردند.

افزایش 89 درصدی پرداخت زکات در هرمزگان

مهرداد تاجیک ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس ضمن قدردانی از مشارکت کم‌نظیر مردم و همکاری مبلغان و مؤدیان زکات استان در زمینهٔ پرداخت زکات، اظهار داشت: مردم هرمزگان طی سه‌ماهه نخست امسال، بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۸۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد به‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌آوری زکات در استان است، افزود: از مجموع زکات‌های جمع‌آوری‌شده پنج میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان زکات واجب، ۱۲۲ میلیون تومان زکات مستحبی، هفت میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان زکات فطریه و ۶۷ میلیون تومان نیز کفارات بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی در زمینهٔ محرومیت‌زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است که با فرهنگ‌سازی‌های مؤثر و همکاری همه‌جانبه مسئولان و خیران می‌توانیم شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

تاجیک ابراز داشت: اگر مردم نسبت به اهمیت پرداخت زکات و همچنین آثار و برکات آن در زندگی دنیوی و اخروی اطلاعات کافی و کامل داشته باشند زکات خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند و این فرهنگ‌سازی در روستاها و مناطق کوچک باید گسترده‌تر و مداوم انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۷۲۲ روستای زکات‌دهنده در استان داریم و امیدواریم که بااطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم.

گفتنی است، در سه‌ماهه سال گذشته هفت میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌ شده بود.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول