اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سیاستمدار تونسی: امارات از نفوذ دموکراسی به خود واهمه دارد

یک سیاستمدار تونسی می‌گوید که امارات از نفوذ دموکراسی در این کشور واهمه دارد و به همین دلیل در تلاش برای نابودی دموکراسی در تونس است.

سیاستمدار تونسی: امارات از نفوذ دموکراسی به خود واهمه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمر صحابو» یکی از موسسان حزب نداء تونس تأکید کرد که امارات برای نابودی دموکراسی در تونس به هر شیوه ممکن تلاش می‌کند زیرا از اینکه «مرض دموکراسی» به امارات نیز سرایت کند، واهمه دارد.

صحابو در گفت‌وگویی در یکی از کانال‌های ماهواره‌ای تونس افزود: «یک مسئول اماراتی به من گفت که ما در امارات زندگی خوب و راحتی داریم اما یک مشکل داریم و آن تونس است».

به نقل از روزنامه «القدس‌العربی»، صحابو همچنین گفت که اماراتی‌ها از اینکه دموکراسی به کشور آنها نفوذ کند، نگران هستند و لذا تمایل دارند مدل دموکراسی در تونس را به شیوه‌های مختلف اعم از گرسنه‌سازی، فقیرسازی، فساد و تروریسم نابود کنند و متأسفانه برخی طرف‌های داخلی دارای رویکردهای افراطی نیز با طرف‌های بیگانه در این زمینه همکاری می‌کنند و آن‌ها نیز همین هدف نیز فروپاشی دولت مدنی تونس را دنبال می‌کنند.

پیش از این «سمیر بن عمر» رئیس هیأت سیاسی حزب «المؤتمر من أجل الجمهوریة» درباره موج ترورهای سیاسی به منظور به تأخیر انداختن انتخابات آینده تونس هشدار داده و محور سعودی-اماراتی و مصری را به تلاش برای ناکام گذاشتن انقلاب و به تعطیلی کشاندن روند انتقالی در این کشور متهم کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول