اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

محاکمه تهیه‌کننده «گرگ وال استریت» به جرم پولشویی در مالزی

یکی از تهیه‌کنندگان مطرح هالیوود که از قضا پسر نخست وزیر سابق این کشور نیز هست به جرم 5 مورد پولشویی در حال محاکمه در مالزی است.

محاکمه تهیه‌کننده «گرگ وال استریت» به جرم پولشویی در مالزی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، رضا عزیز یکی از تهیه‌کنندگان مطرح هالیوود به جرم 5 مورد پولشویی درحال محاکمه در دادگاه مالزی است.

وی که تهیه‌کننده فیلم «گرگ وال‌استریت»‌ بوده و یکی از بنیان‌گذاران شرکت فیلم‌سازی ردگرانیت است، روز پنج‌شنبه دستگیر شد و به اتهام 5 مورد پولشویی روز گذشته در دادگاه مالزی حاضر شد.

وی  فرزندخوانده نجیب رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی است.

مقامات قضایی مالزی حجم پولشویی و فساد مالی پسر نخست‌وزیر سابق  مالزی را 250 میلیون دلار ارزیابی کرده و آن را با یکی از بزرگ‌ترین پولشویی‌های تاریخ این کشور با عنوان 1MDB مرتبط می‌دانند.

رضا گفته است که هیچ جرمی مرتکب نشده اما در صورت اثبات هر یک از جرایم  به تنهایی مجازت نقدی 1.2 میلیون دلاری و حداکثر زندان 5 سال در انتظار وی است.

دادگاه به این تهیه کننده هالیوود آزادی مشروط داده و از رضا عزیز خواسته است تا پاسپورت خود را تسلیم دادگاه کند.

صندوق 1MDB توسط نجیب رزاق در سال 2009 تأسیس شد و هم اکنون 42 اتهام دیگر نیز علیه نجیب رزاق مطرح است که بخشی از این اتهامات مربوط به گم شدن منابع مالی در شرکت‌های دولتی مختلف مالزی است.

وزارت دادگستری آمریکا پیش‌بینی کرده است که بین سال‌های 2009 تا 2014، 4 تا 5 میلیارد دلار در صندوق 1MDB  در مالزی فساد مالی اتفاق افتاده است.

این صندوق سرمایه‌گذاری هم اکنون از سوی مقامات قضایی 6 کشور در حال بازرسی است و همه  این کشورها این صندوق  را به پولشویی متهم کرده‌اند.

از جمله کشورهایی که صندوق 1MDB در آنها زیر ذره‌بین مقامات قضایی قرار گرفته است سنگاپور و سوئیس هستند و مقامات آمریکایی می‌گویند که شرکت ردگرانیت از پول کثیف صندوق مالزی برای تأمین پول سه فیلم استفاده کرده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول