اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دولت ترامپ 37 پناه‌جوی کامبوج را پس از 40 سال از آمریکا اخراج کرد

دولت آمریکا 37 کامبوجی را که حدود 40 سال پیش به این کشور مهاجرت کرده بودند از آمریکا اخراج کرد.

دولت ترامپ 37 پناه‌جوی کامبوج را پس از 40 سال از آمریکا اخراج کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا 37 کامبوجی را که در دهه ۱۹۷۰ و در پی قتل عام‌ها در این کشور آسیایی به آمریکا پناهنده شده بودند به کشورشان بازگرداند.

بین سال‌های 1975 تا 1979 و در پی جنگ و کشتارها در کامبوج که بر اساس گزارش‌ها تا 2 میلیون نفر به دلیل جنگ و گرسنگی جان خود را از دست دادند، هزاران کامبوجی به آمریکا گریخته بودند. 

در پی قوانین جدید مهاجرتی در دوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برخی از کامبوجی‌ها که بخش عمده‌ای از زندگی خود را در آمریکا سپری کرده‌اند به کشورشان بازگردانده شدند.

«هان سن» نخست وزیر کامبوج با انتقاد از سیاست‌های مهارتی جدید آمریکا در اخراج کامبوجی‌ها از این کشور گفت که این سیاست باعث جدایی خانواده‌ها و اجبار آنها به ترک آمریکا شده است.

بر اساس آمار ارائه شده تواسط اداره گمرک و مهاجرت آمریکا، در حال حاضر ۱۹۰۰ کامبوجی دیگر در صف اخراج از آمریکا قرار دارند.

دولت ترامپ پیشتر نیز بر اساس بخشی از تلاش‌ها برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، هزاران ویتنامی و کامبوجی را که سوابق مجرمانه داشتند از کشور اخراج کرد.

دولت کنونی آمریکا موضوع مهاجرت غیرقانونی به این کشور را در مرکز برنامه‌های خود قرار داده و  این موضوع را نیز در صدر شعارهای تبلیغاتی خود برای انتخابات سال ۲۰۲۰  گنجانده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول