اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمله به حجاب و اعتقادات دینی مردم آخرین سلاح دشمن است

امام جمعه مهریز ضمن انتقاد شدید از وضعیت ولنگاری در یزد دارالعباده گفت: برخی متوجه نیستند که آمریکا تمام عیار به میدان آمده است و سلاح او در این جنگ، لاقید و بی دین کردن مردم و بی اثر کردن غیرت و ناموس پرستی و رواج فساد و فحشا در جامعه اسلامی است.

حمله به حجاب و اعتقادات دینی مردم آخرین سلاح دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین می فرمایند مانند کسی تقوا پیشه کنید که دامن همت برای اطاعت از خدا به کمر زده است و سخت تلاش می کند و در فاصله مرگ و زندگی چالاکانه راه می پوید و از ترس عذاب آخرت به درگاه خداوند استغفار می کند و در رفتن به عالم آخرت و عاقبت کارها به اندیشه می پردازد.

 امام جمعه مهریز با اشاره به ۱۹ تیرماه، سالروز کشف کودتای نوژه علیه نظام خاطرنشان کرد: تقابل به معنای اقدام برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از راههای مختلف است. به فرموده مقام معظم رهبری، کودتای نوژه یک کودتای نظامی و یکی از تقابل های عملی آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران بود که با شکست مواجه شد. تحریم های اقتصادی امروز نیز تقابل عملی محسوب می شود.

وی تأکید کرد: بعد از ناکامی آمریکا در تقابل عملی و مقاومت ملت شریف ایران در برابر هجمه‌های نظامی و اقتصادی، این رژیم فاسد، تقابل عملی را کافی ندانست و در کنار آن، سیاست تقابل نظری را علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفت. تقابل نظری یعنی مبارزه با جمهوری اسلامی درصحنه اعتقاد، فرهنگ و مسائل اخلاقی که امروز دشمنان ما همه توان و نیروی خود را در این عرصه متمرکز کرده‌اند و این جنگ خطرناک جنگ نرم است و باید هوشیار باشیم.

محی‌الدینی افزود: دشمن بعد از آزمودن راه‌های مختلف، امروز به سراغ خانواده‌ها و جوانان آمده است و فرهنگ، حجاب اعتقادات ناب اسلامی را هدف قرار داده است. برخی متوجه نیستند که آمریکا تمام‌عیار به میدان آمده است و سلاح او در این جنگ، لاقید و بی‌دین کردن مردم و بی‌اثر کردن غیرت و ناموس‌پرستی و رواج فساد و فحشا در جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه مهریز ضمن انتقاد شدید از رواج بد پوششی و کشف حجاب در یزد و شهرستان‌های استان هشدار داد: آیا امروز کار باید به‌جایی برسد که مردمان یزد دارالعباده که به عبادت و قناعت معروف هستند نگران کشف حجاب‌ها و افزایش آمار طلاق باشند؟ این معضلات به‌زور ریشه‌کن نمی‌شود بلکه در این راه به دلسوزی همگانی، اتحاد مردم و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر برای مقابله با اقدامات دشمن نیاز دارد. باید همه مردم نسبت به مقابله با نقشه‌های شوم دشمن احساس مسئولیت کنند.

وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه‌های خود به ۱۴ تیر و روز قلم اشاره کرد و گفت: نویسندگان و رسانه‌ها باید در نگارش تقوای الهی را رعایت کنند. مقام معظم رهبری فرمودند هر کس قلم‌به‌دست می‌گیرد باید باتقوا، صادق باشد و عفت کلام داشته باشد نسبت به دیگران انصاف را رعایت کند.

محی‌الدینی روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت و لزوم توجه به انتظارات شهروندان و افکار عمومی را گوشزد کرد. همچنین با اشاره به ۱۶ تیرماه و روز مالیات، ضرورت پرداخت مالیات در جهت آبادانی و حفظ منافع اقتصادی و اجتماعی کشور را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به ۱۷ تیرماه و روز تجلیل ا ز امامزادگان و اتباع متبرکه، این اماکن را قطب فرهنگی کشور خواند و در ستایش شخصیت والای حضرت احمد بن موسی (ع) شاه‌چراغ تصریح کرد: ایشان بسیار کریم و شخصی جلیل‌القدر و پرهیزکار و نماد درک جایگاه و شأن ولایت بودند. بعد از شهادت امام موسی کاظم (ع) مردم گرد ایشان جمع شدند و با ایشان بیعت کردند؛ اما حضرت احمد بن موسی (ع) اعلام می‌کند که من خود در بیعت برادرم علی بن موسی الرضا (ع) هستم و بدانید بعد از پدرم، برادرم علی، امام و خلیفه حق و ولی خداست و اطاعت او بر همه شیعیان واجب است.

انتهای پیام/۹۰۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول