اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صهیونیست‌ها در دو ماه، ۲۰۱۷ بار حقوق فلسطینی‌ها را نقض کرده‌اند

وب‌سایت حماس از ثبت هزاران مورد نقض حقوق فلسطینی‌ها در 2 ماه گذشته از جمله شهادت در پی تیراندازی نظامیان صهیونیست، یورش به منازل ، ممانعت از سفر، توهین به مقدسات و مصادره املاک خبر داد.

صهیونیست‌ها در دو ماه، ۲۰۱۷ بار حقوق فلسطینی‌ها را نقض کرده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تعرض‌‌های رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس و نقض حقوق بشر در این مناطق طی دو ماه گذشته (ژوئن و می) به ۲۰۱۷ مورد رسید.

بر اساس گزارش وب سایت رسمی حماس، در این دو ماه، دو فلسطینی به شهادت رسیدند، ۱۷۳ نفر زخمی و ۴۰۱۲ نفر بازداشت شدند؛ در میان این افراد زن و کودک نیز وجود دارند.

از دیگر تعرض‌ها و نقض حقوق بشر ثبت شده، برخی اقدامات شهرک‌نشینان، یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به منازل، ممانعت از سفر، مصادره املاک و توهین به مقدسات است.

دو شهید ذکر شده مربوط به دو ماه قبل، «موسی ابومیاله» (۶۰ ساله) از اردگاه «شعفاط» قدس و «محمد سمیر عبید» (۲۰ ساله) از «عیساویه» قدس هستند.

کرانه باختری و قدس در مدت ذکر شده شاهد ۴۱۳ مورد یورش به منازل بود و رژیم صهیونیستی ۳۰۳ مانع جدید و موقت در برخی مناطق کار گذاشت که رفت و آمد فلسطینی‌ها را مشکل‌تر کرد.

همچنین در ماه ژوئن ۲۵ منزل تخریب شد و با بهانه‌های واهی به ۲۲۸ فلسطینی اجازه سفر داده نشد.

درگیری‌ها و عملیات‌های مقاومتی

بر اساس گزارش وب‌سایت حماس، ماه گذشته میلادی (ژوئن) شاهد انجام ۳۲۸ عملیات مقاومتی علیه رژیم اشغالگر بود که بارزترین آنها عملیاتی با سلاح سرد در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود که یک شهرک‌نشین صهیونیست در آن زخمی شد.

در ادامه این گزارش آمده، مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی شاهد ۲۳۶ درگیری بوده و ۲۲ عملیات پرتاب «کوکتل مولوتف» به سمت گشتی‌های رژیم صهیونیستی انجام شده است. قدس، رام‌الله و الخلیل بیشترین میزان درگیری و اقدامات مقاومتی در ماه گذشته را ثبت کرده‌اند .

پس از آنکه «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه‌ای آمریکا مدعی شد، رژیم صهیونیستی حق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی دارد؛ حماس خواستار بازگذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول