اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه به توافقنامه سازمان ملل با کردهای سوریه به شدت اعتراض کرد

دولت ترکیه به امضای توافقنامه میان سازمان ملل و کردهای سوریه اعتراض کرد و اردوغان نیز آن را یک اقدام «شرم‌آور» دانست.

ترکیه به توافقنامه سازمان ملل با کردهای سوریه به شدت اعتراض کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه روز پنج‌شنبه (دیروز) با اعتراض رسمی به توافق سازمان ملل با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در خصوص عدم به کارگیری سربازان زیر ۱۸ سال، اصل امضای توافق با این گروه را نشانه‌ای از تلاش برای به رسمیت شناختن آن‌ها توصیف کرده است.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، ترکیه یادداشت اعتراض آمیز خود را به دفتر سازمان ملل در ژنو و مقامات سوئیس ارسال کرده است. همراه با این یادداشت، مقامات ترکیه همچنین سندی که نشان می‌دهد پلیس اینترپل «فرهاد عبدی شاهین» از فرماندهان قسد را در لیست سیاه قرار داده‌ است، تقدیم مقامات سازمان ملل کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز نوشته است که دفتر ترکیه در سازمان ملل در تماس با «گیر پدرسون» نماینده این سازمان در سوریه، در این خصوص خواستار ارائه توضیح شده اما او گفته است که از این توافقنامه اطلاعی ندارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز گذشته (پنج‌شنبه) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در چین به این موضوع اشاره کرد و گفت: «امضای توافقنامه سازمان ملل با سازمان تروریستی پ.ک.ک در خصوص کودکان سرباز به هیچ وجه قابل قبول نیست.» (جزئیات بیشتر)

او تأکید کرد که این توافقنامه به هر دلیلی که باشد، نشان از رسمیت داشتن پ‌ک‌ک نزد سازمان ملل دارد و این «شرم‌آور» است.

روز دوشنبه گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد که در مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بر سر یک برنامه کاری برای پایان دادن به سربازگیری از کودکان زیر ۱۸ سال به توافق رسیده است.

یگان‌های مدافع خلق (YPG) که شاخه گروهک پ‌ک‌ک در سوریه محسوب می‌شوند، عمده اعضای نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را تشکیل می‌دهند. قسد به ابتکار آمریکا در سوریه تشکیل شده و کنترل عمده بخش‌های کردنشین شمال این کشور  را در اختیار خود دارد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول