اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تهیه برنامه اتحادیه اروپا برای گذار آسیای مرکزی به «اقتصاد سبز»

اتحادیه اروپا برنامه‌ای را در مورد تغییرات در آسیای مرکزی به منظور حمایت از مصرف، تولید پایدار و گذار به «اقتصاد سبز» در این منطقه اجرا خواهد کرد.

تهیه برنامه اتحادیه اروپا برای گذار آسیای مرکزی به «اقتصاد سبز»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اتحادیه اروپا برنامه‌ای را در مورد تغییرات در آسیای مرکزی به منظور حمایت از مصرف، تولید پایدار و گذار به «اقتصاد سبز» در این منطقه  اجرا خواهد کرد.

مرکز مطبوعاتی هیات اتحادیه اروپا در ازبکستان ضمن اعلام این خبر گفت: آسیای مرکزی در سال جاری میلادی شامل این برنامه شده است.

امروز همچنین در پایتخت قرقیزستان مراسمی برای آشنایی با تغییرات در آسیا با هدف حمایت از مصرف و تولید پایدار در آسیای مرکزی، بررسی مشکلات و فرصت‌ها و مشخص نمودن فعالیت‌های قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان برای 3 سال آینده برگزار می‌شود.

مراسم مذکور در همکاری نزدیک با انجمن اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی صورت می‌گیرد.

استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی شامل چند بند درباره همکاری در زمینه محیط زیست، ذخایر آب و اجرای توافقنامه پاریس در زمینه تغییرات اقلیمی می‌باشد.

قزاقستان و قرقیزستان در حال تدوین استراتژی جدید اقتصاد سبز هستند، در حالی که دولت ازبکستان با هدف اعلام تعهد خود نسبت به انرژی کارآمد و منابع انرژی تجدیدپذیر، از جمله انرژی خورشیدی در این زمینه گام‌های قابل توجهی را برداشته است.

قرقیزستان نیز از طریق ابتکارات مختلف، از کشاورزی ارگانیک تا روشنایی کارآمد و فناوری‌های تجدیدپذیر و همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای شرکت‌های فناوری سبز مدل توسعه محیط زیست را دنبال می‌کند.

قرقیزستان همچنین خواستار توسعه پایه حقوقی است که اولویت‌های اقتصاد سبز در این کشور را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول