اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نصب فیلتر برای «آب‌نمای موزیکال» پارک شهر گرگان

با توجه به انتقادات مردمی و به منظور پیشگیری از آلودگی‌های احتمالی در »آب‌نمای موزیکال» پارک شهر گرگان با دستور شهردار گرگان فیلتر مخصوص نصب خواهد شد.

نصب فیلتر برای «آب‌نمای موزیکال» پارک شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،« آب‌نمای موزیکال» شهر گرگان در اردیبهشت ماه امسال با حضور معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افتتاح و مورد‌بهره‌برداری قرار گرفت که با استقبال پرشور شهروندان نیز روبرو شد.

این پروژه تا آنجایی برای مردم جذابیت داشت که درخواست‌های متعددی برای افزایش ساعت‌های فعالیت این آب‌نما به شهرداری گرگان ارسال و در فضای مجازی نیز در این خصوص واکنش‌هایی به انتشار گذاشته شد.

از سوی دیگر پس از گذشت یک ماه از فعالیت این آب‌نما نقد جدی نسبت به بوی نامطبوع این آب‌نما مطرح شد و شهرداری گرگان در واکنش به این موضوع اعلام کرد این بوی نامطبوع به دلیل حضور کودکان و حتی افراد بزرگسال در محوطه آب‌نما و ورود گل و لای حاصل از حضور در محوطه آب‌نما و آب بازی کودکان و وردی آلودگی‌ها به مخطن آب‌نما است.

در همین راستا شهرداری گرگان با تعطیل کردن چند روزه فعالیت این آب‌نما نسبت به تعویض آب مخزن و شستشوی کامل مخزن اقدام و بنری را نصب کرد که آب این آب‌نما غیرقابل شرب است اما در ادامه موضوع بیمار شدن کودکان بر اثر بازی در این آب‌نما مطرح و انتشار وسیع آن در فضای مجازی انجام شد.

* آماده همکاری با شهرداری گرگان هستیم

رئیس مرکز بهداشت گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص وضعیت بهداشتی این آب‌نما خاطرنشان کرد: اینکه شهرداری گرگان با نصب بنر اعلام کرده آب شرب این آب‌نما غیرقابل شرب است یعنی به شهروندان هشدار داده که این آب پاک نبوده و امکان آلودگی در آن وجود دارد.

سمیرا عشقی‌نیا تصریح کرد: به طور قطع زمانی که افراد برای بازی وارد محوطه آب‌نما می‌شوند، آب همراه با گل و لای و تعریق بدن وارد مخزن شده و آلودگی ایجاد می‌کند و شهروندان باید نسبت به این امر دقت لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: اما با این حال ما آمادگی داریم برای بررسی‌های تخصصی نمونه‌برداری را انجام داده و اگر شهرداری گرگان درخواست کلرزنی داشته باشد ما این اقدام را اجرا کنیم.

* آب‌نمای پارک شهر برای بازی کودکان نیست

شهردار گرگان نیز عصر امروز در نشست خبری درباره حواشی ایجاد شده برای این آب‌نما تاکید کرد: این نوع آب‌نما برای بازی کودکان طراحی نمی‌شود.

عبدالرضا دادبود ادامه داد: ساخت این آب‌نما و منبع آن استخر آب نیست بلکه یک مخزن بتنی است و گردش آب از آنجا انجام می‌شود و با این حال ما به طور مرتب آب این مخزن را تعویض می‌کنیم چون حضور افراد در محوطه آب‌‍نما به واسطه گل و لای حاصل از این حضور با کفش و تعریق بدن آلودگی را وارد مخزن می‌شود.

وی تاکید کرد: آب این آب‌نما به صورت یک شب در میان به طور کامل عوض می‌شود و مقرر شد فیلتر خاصی برای این آب‌نما خریداری شود و بنری را در محل آب‌نما نصب می‌کنیم که این آب برای بازی کودکان طراحی نشده است.

شهردار گرگان درباره اخبار و ادعاهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بیمار شدن کودکان ناشی از بازی در این آب‌نما گفت: هیچ گزارش مستندی در این موضوع وجود ندارد و به ما گزارش مستندی گزارش نشده است.

دادبود بیان کرد: با این حال تاکید می‌کنم که همه باید مراقبت کنیم و چون این آب‌نما برای بازی کودکان طراحی نشده اقدامی را انجام ندهیم تا باعث ایجاد مشکل برای کودکان شود.

گفتنی است، ساعت فعالیت این آب‌نما هر شب از ساعت 21 تا 23 خواهد بود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول