اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل: در حمله به پناهگاه مهاجران در لیبی ۴۴ نفر کشته شدند

هیأت سازمان ملل در لیبی شمار کشته‌های بمباران پناهگاه مهاجران در شرق طرابلس را ۴۴ نفر اعلام کرد.

سازمان ملل: در حمله به پناهگاه مهاجران در لیبی ۴۴ نفر کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت سازمان ملل در لیبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که در حمله دیشب به پناهگاه مهاجران در «تاجوراء» واقع در شرق طرابلس، ۴۴ نفر کشته و بیش از ۱۳۰ نفر نیز زخمی شدند.

هیأت سازمان ملل همچنین حمله به این پناهگاه را در سطح جنایت جنگی توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست تا این جنایت را محکوم کرده و عاملان آن را مجازات کنند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، هیأت سازمان ملل تأکید کرد که این حمله نقض آشکار حقوق بشر و ابتدایی‌ترین قوانین و ارزش‌های انسانی است.

بسیاری از مهاجران کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی در راه مهاجرت به ایتالیا با قایق وارد لیبی می‌شوند، اما آنها ممکن است توسط نیروهای گارد ساحلی لیبی که مورد حمایت اتحادیه اروپا است دستگیر شوند. هزاران نفر از این مهاجران در مراکز دولتی نگه داشته می‌شوند. 

منطقه تاجورا میزبان چندین اردوگاه نظامی متعلق به نیروهای هم‌پیمان با دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است. نیروهای وابسته به دولت السراج در سه ماه گذشته مشغول مبارزه با نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» بوده‌اند. 

نیروهای «خلیفه حفتر» روز دوشنبه اعلام کرده بودند که برای آغاز حملات گسترده به اهدافی در طرابلس آماده می‌شوند.

قطر حمله به پناهگاه مهاجران در لیبی را محکوم کرد

دولت قطر بمباران پناهگاه مهاجران در لیبی را محکوم کرد و خواستار اجرای تحقیقات بین‌المللی جهت تحویل عاملان آن به دادگاه بین‌المللی شد.

قطر همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای حمایت از غیرنظامیان شد.

واکنش اتحادیه آفریقا

«موسی فکی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا نیز امروز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «این هوایی حمله که باعث کشته شدن دستکم ۴۰ مهاجر بی‌گناه شد، بشدت محکوم می‌کنیم، این یک جنایت وحشتناک است که اجرای تحقیقات فراگیر را می‌طلبد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول