اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

فارس من| دانشگاه کمتر و بیشتر از حد مجاز آیین نامه اسکان‌ متاهلی، نمی‌تواند خوابگاه بدهد

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به لیست مشکلات ساکنان خوابگاه جلال از جمله مدت اسکان، گفت: آیین نامه اسکان‌ متاهلی مانند قرارداد مالک و مستاجر است و دانشگاه نه کمتر و نه بیشتر از حد مجاز می‌تواند به دانشجو اسکان دهد.

فارس من| دانشگاه کمتر و بیشتر از حد مجاز  آیین نامه اسکان‌ متاهلی، نمی‌تواند خوابگاه بدهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با ثبت سوژه «مشکلات دانشجویان متأهل کوی دانشگاه (خوابگاه جلال آل أحمد) تهران را حل کنید» لیستی از مشکلات ساکنان این خوابگاه تهیه کرده‌اند.

حسن به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره موارد مطرح شده از سوی دانشجویان ساکن در این خوابگاه‌،‌ توضیح داد.

* آیین نامه اسکان‌ متاهلی مانند قرارداد مستاجر و مالک است

وی در پاسخ به این گفته که علی‌رغم سنوات قانونی، به دانشجویان متاهل گفته می‌شود که مدت اقامت به پایان رسیده و باید خوابگاه را ترک کنند، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دانشجویی که در این باره گلایه دارد حتما خارج از قرارداد، اسکان دارد و بیش از حد مجاز ساکن بوده است.

به گفته وی،‌ حد مجاز حضور سه سال است و در برخی موارد ساکنانی که مدت مجاز را سپری کرده‌‌اند خبرسازی‌ می‌کنند که بتوانند به سکونت در خوابگاه ادامه دهند و برعکس آنچه که تظاهر می‌شود برخی دانشجویان قصد سوء استفاده را دارند.

وی گفت: آمادگی داریم که مورد هر دانشجویی که معتقد است در حقش ظلم شده و خارج از مقررات با وی برخورد شده را بررسی کنیم و قطعا درباره آن پاسخ قانع کننده وجود دارد.

به گفته به نژاد، طبق آیین نامه اسکان‌ متاهلی، دانشگاه مجاز نیست نه کمتر و نه بیشتر از مدت مجاز آیین‌نامه به دانشجویان اسکان دهد؛ بنابراین اگر دانشگاه به دانشجویی بگوید تخلیه کند حتما دانشجو بیشتر از مدت مجاز آیین‌نامه اسکان، حضور داشته و قرارداد اسکان پایان یافته است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: این قرارداد مانند قرارداد مستاجر و صاحبخانه است که تا وقتی قرارداد تمام نشده نمی‌توانیم به دانشجو بگوییم تخلیه کند.

* ترکیب شورای متاهلان

وی در پاسخ به این گفته دانشجویان که ترکیب شورای متاهلی خواسته ساکنان را برآورده نمی‌کند، گفت: اگر به کسی اسکان ندهیم خواسته او برآورده نمی‌شود و به هر کس اسکان دهیم خواسته‌اش برآورده می‌شود. 

به نژاد ادامه داد: اینکه این گلایه‌ها همواره مربوط به برخی خوابگاه‌های خاص است این سوال را ایجاد می‌کند که چرا دیگر خوابگاه‌ها این مشکلات را ندارند؟

* گیتی نصب نکرده‌ایم

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره نصب گیت، گفت: راستی‌آزمایی نصب گیت با مشاهده است. خبرنگاران در صورت تمایل می‌توانند از خوابگاه‌ها بازدید کنند و از نزدیک در جریان مشکلات و واقعیت‌ها قرار بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول