اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

وجود ۲۰۰ شهرک غیررسمی در اطراف تهران

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه حدود ۲۰۰ شهرک در اطراف تهران به صورت غیررسمی ایجاد شده است، گفت: این شهرک‌ها ابتدا به صورت زورآبادی بوده و در ادامه با گرفتن برخی خدمات نظیر آب و برق رسمیت پیدا کرده‌اند.

وجود ۲۰۰ شهرک غیررسمی در اطراف تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلان شهرها، گفت: نظر من عمدتا معطوف به اشکالات و ایراداتی است که ما به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: اغلب شهرها و کلان شهرها وارث میراث بزرگی هستند برای مثال در تهران بافت های تاریخی ارزشمندی داریم که برای همه مردم بخصوص گردشگران حائز اهمیت است.

الویری گفت: یکی از ویژگی‌های شهر تهران این است که شهری بی‌هویت از نظر معماری و شهرسازی است.

وی ادامه داد: در دوران جنگ ساختمان‌ها براساس اقلام موجود آن روز ساخته می‌شد یعنی اگر میلگرد وجود داشت ساختمان با میلگرد ساخته‌ام‌ شد و اگر نبود با تیرآهن و نتیجه‌اش این شد که شهری بی‌هویت را امروز شاهد هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: من سال‌ها در اسپانیا سفیر بودم و وقتی شما به معماری آن کشور نگاه می‌کنید وقتی از یک شهر به یک شهر دیگر می‌رفتید بلافاصله تفاوت منظر شهری بین دو شهر دیده می‌شد.

الویری افزود: توجه به معماری شهری باعث شده یک جاذبه شهری برای اولا خود شهروندان و سپس برای گردشگران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تهران شهری ناامن در حوزه مخاطرات طبیعی است اولا به واسطه گسل‌هایی که وجود دارد و سپس به دلیل عمر ساختمان‌ها.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: تهران شهری است در تراکم از نظر جمعیت و آلوده از باب آلودگی هوا و برخی آلودگی‌های دیگر.

الویری گفت: تهران شهری است دارای بافت فرسوده و دارای نواحی اسکان‌های غیررسمی و حاشیه ای که باعث ایجاد آسیب هایی هم شده است.

وی افزود حدود ۲۰۰ شهرک در اطراف تهران به صورت غیررسمی ایجاد شده است که ابتدا به طریق زورآبادی بوده و در ادامه با گرفتن برخی خدمات نظیر آب و برق رسمیت پیدا کرده است.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: از آنجا که امورات شهرداری ها از طریق گرفتن عوارض ساخت و ساز محقق شده است باعث شده تا شهرسازی علمی و اصولی قربانی این خودگردانی و کسب درآمد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول