اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازسازی 450 واحد مسکونی در نورآباد لرستان توسط بسیج سازندگی قزوین

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه در طرح جهاد همبستگی هر مسجد معین ساخت و یا بازسازی یک واحد مسکونی است، گفت: 450 واحد مسکونی توسط استان قزوین در نورآباد لرستان بازسازی و نوسازی می‌شود.

بازسازی 450 واحد مسکونی در نورآباد لرستان توسط بسیج سازندگی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین سرهنگ مهدی صادق‌پور با اشاره به اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان قزوین پس از سیل در لرستان اظهار کرد: پس از رفع مشکلات اولیه پیش‌آمده به واسطه سیل، سپاه استان قزوین معین شهرستان نورآباد استان لرستان شده است.

وی افزود: با شکل‎‌گرفتن تفاهم نامه‎هایی با بنیاد مسکن مقرر شد تعداد 450 واحد توسط سپاه استان قزوین بازسازی و نوسازی شود.

صادق‌پور با اشاره به اینکه در این بازسازی و نوسازی منازل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اولویت قرار دارد، بیان کرد: از تعداد 450 خانه، 50 منزل باید از نو ساخته شود و مابقی با کمک گروه‌های تخصصی جهادی، مردم عزیز و خیرین رفع مشکل و بازسازی خواهند شد.

 

کمک و همیاری عموم مردم در طرح جهاد همبستگی

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان فزوین اضافه کرد: در طرح جهاد همبستگی قرار است همه مردم را در کنار بسیج سازندگی قرار بگیرند تا هر چه زودتر مشکلات هموطنانمان در مناطق سیل‌زده رفع شود.

وی تصریح کرد: در این طرح هر مسجد در هر محله‌ای مسؤولیت ساخت و تجهیز یک واحد مسکونی را به عهده می‌گیرد.

صادق‌پورافزود: عکس هر یک از خانه‌های تخریب شده در سایتی که به منظور همین طرح راه‌اندازی شده، بارگزاری می‌شود و هر مسجدی می‎‌تواند انتخاب کند که مسؤولیت کدام خانه را به عهده خواهد گرفت.

وی بیان کرد: امامان جماعت و پایگاه‎های بسیج هر یک از مساجد در این خصوص توجیه شده‌اند و طرح به صورت هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک کالای اساسی پیش خواهد رفت و یا با آورده‌های دولتی معین احداث خانه خواهند بود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: آوار برداری‌ها انجام شده و جلسات متعددی هم با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار کرده‌ایم و امیدواریم هرچه سریع‌تر واحدهای مسکونی تحویل مردم عزیزمان در استان‌های سیل زده شود.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر بسیج سازندگی علاوه بر اعزام تیم‌های جهادی و اقدامات عمرانی، با ارائه بسته‌های حمایتی اقتصادی، برقراری شرایط عادی زندگی در کنار این مردم خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول