اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعطای گواهی موقت برای شرکت در انتخابات به افراد فاقد کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که در سال انتخابات تأخیر در صدور کارت هوشمند مشکلی ایجاد نخواهد کرد، گفت: برای این اتفاق تمهیداتی اندیشیده شده است به مانند گواهی موقتی که از سوی ثبت احوال به متقاضیان کارت ملی هوشمند داده می‌شود.

اعطای گواهی موقت  برای شرکت در انتخابات به افراد فاقد کارت ملی هوشمند

حسین غفرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن با اشاره به مشکل صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان اظهار کرد: جامع‌ترین پاسخ در زمینه رفع مشکل صدور کارت ملی هوشمند همان مصاحبه سخنگوی سازمان ثبت‌احوال مبنی بر فرایند بومی‌سازی و محدودیت‌ها است که منتظر چاپ خانه دولتی هستیم تا با تولید انبوه کار خود را آغاز کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که در سال انتخابات تأخیر در صدور کارت هوشمند مشکلی ایجاد نخواهد کرد، گفت: برای این اتفاق تمهیداتی اندیشیده شده است به مانند گواهی موقتی که از سوی ثبت احوال به متقاضیان کارت ملی هوشمند داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 18 درصد از مردم شهرستان فریدن برای دریافت کارت ملی هوشمند هنوز اقدامی نکردند، تأکید کرد: با توجه به اینکه کارت ملی قبلی فاقد اعتبار است نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند، زیرا تاریخ اعتبار کارت‌ها دیگر تمدید نمی‌شود.

غفرانی افزود: افراد پس از مراجعه برای کارت ملی هوشمند رسید دریافت می‌کنند که این رسید که ممهور به مهر ثبت احوال است که با همراه داشتن شناسنامه در هنگام مراجعه به ادارات و مراکزی که نیاز به کارت ملی هوشمند است این رسید کفایت می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در خصوص کمبود نیروی انسانی در ثبت احوال فریدن و انتقالی‌های بدون جایگزین، گفت: کمبود نیروی انسانی در برخی شهرستان‌های استان حاد است، بنابراین به دنبال این هستیم که با صدور مجوز استخدام توسط سازمان ثبت احوال براساس سهمیه‌بندی این مشکل را حل کنیم و شهرستان فریدن در الویت استخدام نیروی انسانی قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی در ثبت احوال در زمینه صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه از طریق برون‌سپاری دفاتر پیشخوان اقدام کردیم.

وی بیان داشت: بیش از 15 ثبت احوال در سطح استان با وضعیت نابسامانی ساختمان اداری مواجه هستند و با توجه به اینکه دغدغه ما بازسازی و احیای ادارات ثبت احوال است از طریق مسکن و شهرسازی برای تخریب و بازسازی اقدام شده که اداره ثبت احوال فریدن برای بازسازی در دستور کار قرار گرفت و در صورت تأمین اعتبار در الویت قرار دارد، البته در دو سال اخیر برای زیباسازی محیط و تأمین تجهیزات اداره ثبت احوال فریدن اقداماتی انجام شده است.

غفرانی با اشاره به اینکه در ثبت احوال مرکز اسناد و مدارک مفاخر و مشاهیر نگهداری می‌شود، افزود: طبق دستورالعمل جدید هر شهرستان باید گنجینه‌ای برای نگهداری اسناد مشاهیر و مفاخر در اختیار داشته باشد و در برنامه امسال این رویکرد را برای شهرستان فریدن در تأسیس گنجینه برای نگهداری اسناد مشاهیر و مفاخر در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت احوال فریدن فاقد فیبر نوری است، گفت: با همکاری فرماندار فریدن این موضوع بررسی شد، تسریع فرایند خدمت‌رسانی الکترونیکی و جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات از نتایج نصب فیبر نوری در اداره ثبت احوال است.

انتهای پیام/63086/ج 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول