اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ضرورت بازنگری طرح‌های هادی روستایی برای توقف ساخت و ساز غیرمجاز

دهیار روستای «نوده ملک» با تاکید بر لزوم توقف ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: طرح‌های هادی در اکثر روستاها باید بازنگری شود تا بتوانیم جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیریم.

ضرورت بازنگری طرح‌های هادی روستایی برای توقف ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مسعود جافر عصر امروز در جلسه بزرگداشت تجلیل از دهیاران شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح‌های هادی در اکثر روستاها باید بازنگری شود، اظهار کرد: از مدت برخی طرح‌های هادی در روستاها گذشته که باید نسبت به این مهم توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی با ارائه پیشنهادی در خصوص توقف ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: با افزایش بافت و بازنگری طرح‌های هادی از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

* بلاتکلیفی برخی روستائیان گرگان در خرید تصمینی توتون

جافر از بلاتکلیفی برخی روستائیان در خرید تصمینی توتون ابراز گلایه کرد و افزود: به همین دلیل کشاورزان سطح زیر کشت خود را محدود کردند که نیاز است این مسئله پیگیری و بررسی شود.

دهیار روستای نوده ملک نسبت به قطع برق چاه‌های کشاورزی و ایجاد مشکلات در این زمینه گفت: از ساعت 13 الی 15 برق چاه ها قطع می‌شود که این امر در روند آبیاری اختلال به وجود می‌آورد.

جافر با بیان اینکه نسبت به کشت، توسعه و خرید تضمینی گیاهان دارویی حمایت نمی‌شود، ابراز کرد: توجه به گیاهان دارویی می‌تواند منطقه روستایی را از لحاظ اقتصادی متحول کند.

وی وعده‌های برزمین مانده در سایه کمبود اعتبارات را یکی دیگر از مشکلات دهیاری نام برد و گفت: پروژه‌های عمرانی به خاطر کمبود اعتبارات متوقف مانده که برای افزایش اعتماد عمومی باید این پروژه ها به ثمر بنشیند.

جافر؛ ضعف شبکه های تلفن و اینترنت را از دیگر مشکلات این منطقه روستایی عنوان کرد و ابراز کرد: ضعف ولتاژ برق به دلیل فرسودگی شبکه با توجه به فصل گرما برای مردم آزاردهنده است که باید برای این مسئله فکری شود، در زمینه روشنایی معابر نیز همکاری اداره برق با دهیاری خوب نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: 94 روستا و 91 دهیاری در گرگان داریم تعداد 58  دهیاری در بخش مرکزی و 33 دهیاری در بخش بهاران است.

حجت یزدویی با اشاره به نقش دهیاری‌ها در محرومیت‌زدایی و پیشرفت روستاها تصریح کرد: دهیاران به عنوان نمایندگان مردم در روستا نسبت به نیازهای منطقه آشنا هستند، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستا را می‌دانند و می‌توانند با مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و کمک به رونق اقتصادی موفق عمل کنند.

در این جلسه برخی از دهیاران نسبت به متوقف شدن پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات، فقدان امنیت شغلی دهیاران، بهسازی جاده‌های روستایی و جاده‌های بین مزارع، فرسودگی خطوط برقی در ورودی برخی روستاها که منجر به نوسانات برق می‌شود انتقاد و گلایه خود را به مسوولان متولی منعکس کردند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول