اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دولت و مجلس از دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان حمایت کنند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه پژوهش وآموزش نماد نوآوری است، گفت: باید دولت و مجلس از دانشگاه‌ها حمایت کنند تا بتوانیم از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در تحرک چرخ دنده‌های اقتصاد استفاده کنیم.

دولت و مجلس از دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان حمایت کنند

یعقوب فتح الهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه خوب باید دانشگاه خوب داشته باشیم، گفت: برای پیشرفت و تبدیل شدن به کشور توسعه یافته باید همه بخش‌های مختلف مانند دولت و مجلس از فعالیت دانشگاه‌ها در همه امور علمی و پژوهشی حمایت کنند چراکه دانشگاه‌ها، نیروی انسانی که مهم‌ترین عامل اداره کشور هستند را تربیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در دانشگاه‌های ما نخبگان و اندیشمندان زیادی در حوزه های مختلف حضور دارند که تنها کافی است نهادها و دستگاه های اجرایی اولویت های کاری خود را آماده کرده و در خواست های خود را برای رسیدن به اهدافشان در اختیار نیروهای متخصص مهارتی و کاربردی قرار دهند که بدون شک در مدت زمان کوتاهی شاهد تحول خواهند بود. 

فتح الهی ادامه داد: چرا باید فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سطح یک و خوب ما را کشورهای توسعه یافته جذب کنند؟ مهم ترین علت آن نبود ساختار صحیح و عدم برنامه درست برای این قشر از نخبگان جامعه است، دانش آموختگان ما به جای اینکه در کشورهای دیگر از خلاقیت و تخصص خود استفاده کنند باید بخش‌های مختلف کشور را متحول سازند که در این رابطه دولت باید زیر ساخت‌های آن را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اینکه نامه بنویسیم و نظر و پیشنهاد سازمان‌ها را درباره اقتصاد مقاومتی جویا شویم، اقتصاد ایجاد نمی‌شود؛ باید دولت با کمک اقتصاد دان‌ها و افراد نخبه دانشگاهی به طراحی پویا و پایدار حوزه اقتصاد بپردازد به طوری که نوسانات ارزی، نفتی و تحریمی نتواند اقتصاد را از پایداری خارج کند.

* ۹۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس در کشور می‌مانند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: مهم ترین ویژگی این دانشگاه این است که 95 درصد دانشجویانش پس از اتمام تحصیلات تکمیلی به خاطر تعلق خاطر و تربیت دانشگاه در داخل کشور می‌مانند و با تمام ظرفیت خود مشغول به کار می شوند این در حالی است که این دانشگاه در همه امور بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم را دارد و از لحاظ کارایی رتبه یک را دارا است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اقتصاد ایران باید به سمت اقتصاد مقاوم حرکت کند، گفت: امام خمینی فرمودند که مبدا تحولات، دانشگاه است پس باید فعالیت های دانشگاهی به گونه‌ای مدیریت شود که آثار اجتماعی و اقتصادی داشته باشد، از طرفی باید با نیاز سنجی از تجارب محققان دنیا استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول