اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگيری رئيس موسسه غيرقانونی صدور مدارک تحصيلی جعلی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: رئيس مؤسسه غيرقانونی صدور مدارک تحصيلی جعلی در عمليات پليس فتا استان مركزی دستگیر شد.

دستگيری رئيس موسسه غيرقانونی صدور مدارک تحصيلی جعلی

احسان آنقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: چندی پیش با اعلام گزارشی به پلیس فتا استان در خصوص تخلف صورت گرفته در امتحانات پایان‌ترم در یکی از مؤسسات آموزش عالی، با هماهنگی با مرجع قضائی، تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس برای بررسی موضوع آغاز شد.

وی ادامه داد: در مراحل تحقیقات پلیس مشخص شد که اسامی برخی از افراد اعلام شده از سوی یکی از مؤسسات آموزش عالی واقع در شهر اراک، در محل برگزاری آزمون حضور ندارند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پس از بررسی و اقدامات فنی به عمل‌آمده مشخص شد فردی با استفاده از مدارک جعلی، در شهر اراک از سال 96 به‌صورت غیرقانونی و بدون اطلاع وزارت علوم و با سوءاستفاده از امضاء الکترونیکی مدیران قبلی موسسه فعالیت غیرقانونی داشته و اقدام به صدور مدرک تحصیلی جعلی برای افراد می‌کند.

آنقی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی به عمل‌آمده، متهم به پلیس فتا احضار و پس از اعتراف به صدور مدارک تحصیلی جعلی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان ادامه تحقیقات پلیس در این پرونده اظهار داشت: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تأیید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد؛ بنابراین از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت‌نام و واریز وجهی از مورد تأیید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما، گزارش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول