اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تکمیل زیرساخت‌های آب‌رسانی به 44 روستا در قرقیزستان تا پایان 2019

یک مقام دولتی قرقیزستان از ساخت و تکمیل زیرساخت‌های آب‌رسانی به 44 روستای این کشور تا پایان سال 2019 خبر داد.

تکمیل زیرساخت‌های آب‌رسانی به 44 روستا در قرقیزستان تا پایان 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عسکربیک تاکتاشیف» رئیس دپارتمان آب رسانی دولتی قرقیزستان در نشست مطبوعاتی با اشاره به برنامه دولت در این حوزه اظهار داشت: تا پایان سال 2019 بیش از 44 روستا به سیستم‌های آبرسانی مجهز می‌شوند.

وی گفت: در قرقیزستان 584 روستا نیاز به زیرساخت‌های آبرسانی دارند که در نیمه اول سال جاری عملیات‌های مربوط به این حوزه در 69 روستا انجام شد.

تاکتاشیف با اشاره به اینکه این برنامه در حوزه مذکور با استفاده از کمک‌های مالی مؤسسه‌های بین‌المللی اجرا می‌شوند، تصریح کرد: قرقیزستان در این زمینه با 8 شریک از جمله بانک جهانی، بانک توسعه آسیا، بانک اسلامی، بانک نوسازی و توسعه اروپایی، انجمن سوئیس، اتحادیه اروپا و مؤسسه‌های خیریه مختلف همکاری می‌کند.

قرقیزستان کشور دارای منابع آبی و یخچال‌های طبیعی غنی است اما به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم بخش بزرگی از جمعیت این کشور به سیستم‌های آبرسانی متصل نیستند.

در روستاهای دورافتاده به ویژه در جنوب قرقیزستان دسترسی به آب تمیز وجود ندارد و مردم مجبور به استفاده از آب رودخانه‌های کوهستانی می‌باشند.

«سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان از ابتدای به قدرت رسیدن خود توسعه زیرساخت‌های آبرسانی را به عنوان هدف استراتژیک دولت معرفی کرد.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول