اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در کشور روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود، گفت: میزان مصرف بنزین بالاست و قیمت آن بسیار ارزان است.

روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، یوسف حجت در دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پارک اظهار داشت: سه عامل زمان، قیمت و راحتی از عوامل درونی و شخصی در زمینه انتخاب نوع حمل و نقل است که در مقایسه دوچرخه و ماشین از آنجایی که قیمت بنزین یک سوم بطری آب است و به لحاظ زمان نیز مدت کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و راحتی نیز برای فرد دارد، بیشتر افراد راغب به استفاده از آن هستند.

وی افزود: عوامل بیرونی و اجتماعی مانند آلودگی هوا،‌ترافیک و صدمه  به سرمایه‌های ملی است که هر چه این عوامل تقویت شود افراد بیشتر راغب به استفاده از دوچرخه خواهند بود.

مدیرعامل سازمان ترافیکی شهرداری تهران ادامه داد: در کشور ما روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود در حالی که در ترکیه روزانه 10 میلیون لیتر مصرف بنزین است و این نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران ما باید به سمت سیاست‌های منطقی و هوشمندانه پیش روند و به عوامل اجتماعی یا بیرونی استفاده از حمل و نقل مناسب فکر کنند.

حجت گفت: به طور مثال معاینه فنی و یا اجرای طرح ترافیک از سیاست‌های خوب در حوزه استفاده از دوچرخه است و اینکه افراد کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند همچنین افراد اگر معاینه فنی برتر داشته باشند طرح ترافیک برای آنها ارزان‌تر خواهد شد و این یعنی به عوامل اجتماعی در زمینه حمل و نقل عمومی توجه شده است. 

وی تصریح کرد:‌در زمینه قیمت بنزین باید اقدامی انجام داد که به عوامل اجتماعی نیز در زمینه حمل و نقل فکر شود، شایعه گرانی بنزین پیامی به همراه داشت و این پیام این بود که برخی به آخرین باک به قیمت ارزان راضی بودند و این یعنی«دولت ما آماده گرانی هستیم».

مدیرعامل سازمان ترافیکی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه قیمت بنزین به صورت ابلهانه‌ای در کشور ما ارزان است،‌گفت:‌این مسئله مانع رشد و توسعه استفاده از دوچرخه شده است. ما در سازمان حمل و نقل وظیفه داریم همه‌جانبه به موضوعات توجه کنیم و کنار مسئله دوچرخه موضوع،‌مترو، اتوبوس، تاکسی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و طرح  جامع حمل و نقل مورد توجه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول