اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کلید خوردن پروژه ساخت واحدهای مسکونی به مدت 18 روز در سیمرغ

ساخت دو واحد مسکونی به نیابت از امیر خلبان شهید احمد کشوری و شهید بهشتی در منطقه دستکنده‌کلا شهر کیاکلا کلید خورد.

کلید خوردن پروژه ساخت واحدهای مسکونی به مدت 18 روز در سیمرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، ساخت دو واحد مسکونی به نیابت از امیر خلبان شهید احمد کشوری و شهید بهشتی در منطقه دستکنده‌کلا شهر کیاکلا کلید خورد.

در ساخت این واحدهای مسکونی 72 متری از فنّاوری ساخت قالب‌های ماندگار در بتن استفاده می‌شود که نمونه‌هایی از آن توسط قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمد متوسلیان در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اجرا شده است.

این پروژه در استمرار پروژه‌هایی که با فنّاوری جدید که تا امروز 110 واحد را قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمد متوسلیان در سرپل ذهاب با همت و پشتیبانی مردم اجرایی شده است، در استان‌هایی که از پیش از عید با بحران مواجه شده‌اند نیز این سبک و روش را اجرایی شود.

گفته می‌شود؛ با این فنّاوری کلیدتحویل دادن به هر واحد در 18 روز کاری رسیده‌ است.

مسؤول قرارگاه مهندسی جهادی حاج احمد متوسلیان در بازدیدی که از مناطق سیل‌زده سیمرغ داشت، گفت: کمیل این پروژه در کمترین زمان و با بیشترین بازده صورت می‌گیرد.

سعید قاسمی به وضعیت امروز سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت 85 درصد روستاها خودشان را جمع کردند.

قاسمی با انتقاد از نهادهای دولتی، اظهار کرد: نهادهای دولتی می‌توانستند بهتر عمل کنند به‌گونه‌ای که امروز شاهد نشاط مردم باشیم اما با افزایش چند برابری اقلام پیمانکاران مردم را رها کردند و سیستم دولتی در بنیاد مسکن و سایر نهادها هم نتوانستند آن‌چنان‌که شایسته و بایسته است کمک کنند.

قاسمی با تأکید بر اینکه مدل سنتی ساخت‌وساز جواب نمی‌دهد، اظهار کرد: در همه مسائل به دنبال استفاده از الگوی غربی هستیم اما در جریان ساختمان مافیای خاصی وجود دارد که باید به برکت نیروهای جهادی شکسته شود.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در این برنامه عنوان کرد: اگرچه این سیل خساراتی در پیش داشت اما از الطاف خفیه الهی بوده و اتهاماتی که بچه‌های بسیجی، سپاهی و روحانیون زده می‌شد را سیل با خود برد.

وی افزود: نیروهای حزب‌اللهی ثابت کردند در کنار مردم و با مردم هستند و در ایام عید که برخی در نقاط دیگر بودند اما نیروهای جهادی حضور داشتند.

*‌ تعمیر 250 واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی

محمد برمر فرمانده سپاه شهرستان سیمرغ هم بابیان اینکه در شهرستان سیمرغ دو سیل را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: سیل اول روز 27 اسفند غافل‌گیرکننده بود اما می‌شد با لایروبی و مدیریت به‌موقع رودخانه جلوی این مقدار خسارت را گرفت اما این اتفاق رخ نداد و سیل دوم هم روز 12 فروردین رخ داد که سیل دوم به لطف خدا مهار شد.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط نیروهای بسیجی، سپاه و روحانیون در ایام سیل و بعدازآن انجام گرفته است.

فرمانده سپاه سیمرغ با اشاره به اینکه غریب به کمتر از یک ماه 250 واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی تعمیر انجام شد، اظهار کرد: نزدیک به 500 میلیون تومان ارزش مالی مصالحی بود که توسط خیران به تعمیر و بازسازی این 250 واحد مسکونی کمک شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مرمت فقط گروه‌های جهادی بسیج وارد میدان شدند.

برمر در پایان گفت: سپاه استان مازندران تا این لحظه در حال ساخت 40 منزل مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام  خمینی است که این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام/86036/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول