اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فقط 9 استان کشور سالن ورزشی نابینایان و کم‌بینایان را دارد

مجمع سالانه هیأت نابینایان و کم‌بینایان برای رسیدگی به مشکلات این هیأت و تأکید بر حمایت از ورزشکاران این حوزه برگزار شد.

فقط 9 استان کشور سالن ورزشی نابینایان و کم‌بینایان  را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجمع سالیانه هیأت نابینایان و کم‌بینایان ظهر امروز با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت فعالیت هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان ارائه و آماری از ورزشکاران فعال در این حوزه اعلام شد.

بیان برخی از مشکلات پیش روی ورزشکاران فعال در این حوزه و درخواست رسیدگی به آن از جمله مباحثی بود که مطرح شد و رئیس فدراسیون نیز قول مساعد برای برطرف کردن آن را داد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در این جلسه با بیان اینکه ورزش نابینایان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و در مدت زمان فعالیت خود مورد توجه نظام بوده است، اضافه کرد: این ورزش برای آن شکل گرفت که قشر نابینا از داشتن بسیاری از امکانات محروم بود.

محمدرضا مظلومی با اشاره به اینکه امروز نیز نابینایان و کم‌بینایان همچنان از داشتن برخی از امکانات محروم هستند موضوعی که نیازمند توجه بیشتر و کمک‌رسانی است، گفت: در این زمینه باید ارگان‌های مربوطه تلاش بیشتری داشته باشند و البته باید حمایت‌های دولتی نیز بیشتر و بیشتر شود چون ورزش در این حوزه نیازمند تجهیزات خاصی است.

وی اظهار کرد: امروز شاهد وضعیت نامطلوب سالن‌های مختص ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان هستیم چرا که فقط 9 استان سالن ورزشی دارد.

مظلومی با اشاره به اینکه هم اکنون فدراسیون هشت رشته ورزشی برای آقایان و پنج رشته ورزشی برای خانم‌های نابینا و کم‌بینا راه‌اندازی کرده است، گفت: البته از دو سال قبل نیز راه‌اندازی رشته بولینگ هدف‌گذاری شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به ظرفیت‌های استان در رشته بولینگ گفت: به نظر می‌رسد استان زنجان می‌تواند به عنوان معین در این رشته انتخاب شود که البته در این زمینه فدراسیون نیز حمایت‎های لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده از جمله رشته دوچرخه‌سواری بیان کرد: در این زمینه نیز آمادگی کمک و حمایت لازم را داریم.

مظلومی با اشاره به اینکه خدمت بهتر به معلولان دغدغه همیشگی مسؤولان بوده و است، گفت: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات مالی شاهد ارائه خدمات بهتری باشیم.

* نگاه ویژه‌ به هیأت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان

 مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان اظهار کرد: هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان باید در راستای شناسایی جامعه مخاطب خود حرکت کند و در این مسیر به شهرستان‌های استان نیز توجه شود. 

علی خلیلی با بیان اینکه ما در اداره کل، همواره نگاه ویژه‌ای به هیأت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان داشته‌ایم و از نظر مادی و معنوی حمایت کرده‌ایم، تصریح کرد:  این حمایت و توجه ویژه را همواره خواهیم داشت چرا که ورزشکاران کم بینا و نابینا با توجه به شرایطی که دارند نیاز به حمایت بیشتری دارند تا بتوانند در ورزشی که استعداد و توانایی دارند فعالیت کرده و موفق شوند. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین به عملکرد خوب و رو به رشد هیأت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان زنجان اشاره کرد و گفت: برای ارتقا و رشد بیشتر این هیأت نیاز به گسترش و اضافه شدن رشته‌های ورزشی دیگری است تا بتوان مخاطبین بیشتری را جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در رشته‌های ورزشی مختص معلولان درخشش خوبی در رقابت‌های مختلف داشته و دارد، تصریح کرد: مصداق این موضوع رقابت‌های ملی و بین‌المللی است که به صورت مستمر برگزار شده و ورزشکاران زنجانی در آن خوب ظاهر می‌شوند.

*هزینه‌بر بودن ورزش نابینایان و کم‌بینایان

رئیس هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان نیز با اشاره به اینکه هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان تنها متولی یک یا دو ورزش نیست، گفت: فعالیت این هیأت متعدد است چون زیرشاخه‌های آن مختلف است.

محمد محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه  نه تنها در قسمت ورزش بلکه در همه امورات هزینه افراد معلول از افراد عادی بیشتر است، افزود: از همین رو باید توجه ویژه‌ای به این هیأت وجود داشته باشد.

رئیس هیأت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان با تأکید بر استعدادیابی در زمینه حضور نابینایان و کم‌بینایان گفت: در این زمینه نیز در تلاش هستیم در استان فعالیت‌های خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول