اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن، افتتاح تونل اسرائیلی منتهی به مسجدالاقصی را محکوم کرد

اردن اقدام رژیم صهیونیستی در افتتاح تونلی در زیر شهرک «سلوان» منتهی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

اردن، افتتاح تونل اسرائیلی منتهی به مسجدالاقصی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن ضمن محکوم کردن افتتاح تونل موسوم به «طریق الحجاج» در زیر شهرک سلوان منتهی به مسجدالاقصی، هشدار داد که این اقدامات غیرقانونی و غیرمسئولانه به تشدید تنش‌ها منجر خواهد شد.

«سفیان سلمان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت که اردن با تمامی تلاش‌های اسرائیل برای تغییر هویت‌بخش قدیمی قدس اشغالی به خصوص حرم قدس شریف و اماکن چسبیده به آن مخالف است.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، القضاة تأکید کرد که این اقدامات اسرائیل نقض آشکار قانون بین‌المللی و حقوق بشر و نیز نقض مصوبات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) است و حال آنکه یونسکو همواره خواهان توقف تمامی حفاری‌های غیرقانونی اسرائیل در بخش قدیمی قدس است.

این مسئول اردن همچنین بر ضرورت عمل کردن جامعه جهانی به مسئولیت قانونی، سیاسی و اخلاقی خود برای توقف فوری این اقدامات مردود و نیز ضرورت احترام به این موضوع که قدس شرقی بخشی از اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ است، تأکید کرد.

رژیم صهیونیستی در مراسمی با حضور «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا، یک تونل در محله وادی حلوه در شهرک سلوان را افتتاح کرد.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول