اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تغییر نام خیابان «بحرین» در یکی از شهرهای کرانه باختری

یکی از شهرداران جنوب کرانه باختری در اعتراض به برگزاری کنفرانس بحرین موسوم به «کارگروه منامه»، نام یکی از خیابان‌های این شهر را که «بحرین» نام داشت، تغییر داد.

تغییر نام خیابان «بحرین» در یکی از شهرهای کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم ابو زهره» شهردار شهر «یطا» استان الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری در اقدامی به برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین موسوم به «کارگروه منامه» اعتراض کرد و نام یکی از خیابان‌های این شهر را که «بحرین» نام داشت، به «مرزوق غانم» رئیس مجلس کویت تغییر داد.

شهرداری شهر مذکور در بیانیه‌ای گفت که این اقدام در محکومیت برگزاری کنفرانس بحرین و در تقدیر از مواضع پارلمان کویت که با طرح آمریکایی «معامله قرن» مخالفت کرده بود، صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱»، ابوزهره افزود: «مواضع کویت متناسب با آرمان‌های ملت فلسطین و رهبران آن در سازمان آزادی‌بخش در خصوص رهایی از اشغالگری است».

«مرزوق غانم» پیش‌تر در سخنانی در اجلاس اتحادیه پارلمان‌های عربی در امان پایتخت اردن خواستار مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی این اجلاس شد.

 

 

غانم اظهار داشت که کشورهای عربی صرف سخن گفتن از عادی‌سازی روابط را باید جزو اقدامات سیاسی حرام، غیراخلاقی و ممنوع قلمداد کنند.

نمایندگان پارلمان کویت نیز هفته گذشته در آستانه برگزاری کنفرانس بحرین در منامه بیانیه‌ای را در این رابطه صادر و از دولت کویت خواسته بودند تا موضع قاطعی برای تحریم این کنفرانس اتخاذ کند.

در این بیانیه که روز دوشنبه در جلسه‌ای ویژه از سوی مرزوق الغانم رئیس مجلس قرائت شده بود، آمده که «ما نمایندگان این نشست و یا هر نشست دیگری را که سبب تضییع حقوق عربی، اسلامی و تاریخی فلسطین شود، رد می‌کنیم».

نمایندگان کویتی تاکید کردند که برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خلاف مواضع و معیارها و موازین کشور کویت است (جزئیات بیشتر).

نشست اقتصادی بحرین که نخستین مرحله از اجرای معامله قرن است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته (۴و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شده بود.

این نشست با وجود مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی و شخصیت‌ها عربی مختلف جهان برگزار شد ولی برخی دولت‌های عربی از جمله عربستان سعودی و امارات با حضور در آن برخلاف افکار عمومی ملت خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول