اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رفع مشکل آب روستاهای غرب قشم تا پایان هفته جاری

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: مشکل آب روستاهای غرب قشم با ورود ایستگاه پمپاژ آب شرب گوران به مدار تا پایان هفته جاری حل می‌شود.

رفع مشکل آب روستاهای غرب قشم تا پایان هفته جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، خلیل یکتاپرست ظهر امروز در سومین نشست شورای ادرای شهرستان قشم اظهار داشت: مشکل آب روستاهای غرب قشم با ورود ایستگاه پمپاژ آب شرب گوران به مدار تا پایان هفته جاری حل می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۲۱ هزار مترمکعب آب در پنج سایت آب‌شیرنکن شهرستان قشم افزود: میزان آب تولید دو برابر سرانه مصرف این شهرستان است و برداشت بی‌رویه آب از سوی برخی روستاییان از مهمترین عوامل مواجه با کمبود به شمار می‌رود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: این شرکت آب تولیدی از سوی سرمایه‌گذاران را به قیمت  ۲۰ میلیارد ریال به صورت تضمینی خریداری و در ازای آن تنها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از روستاییان دریافت می‌کند.

یکتاپرست ادامه داد: بر اساس مستندات موجود، این شرکت از سال ۱۳۹۶ جهت احداث آب‌شیرینکن و حل مشکل آب شرب غرب جزیره از سازمان منطقه آزاد در خواست زمین دارد که تا کنون همکاری در این زمینه صورت نپذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفار هرمزگان آمادگی دارد در صورت موافق حتی هزینه خرید زمین را نیز پرداخت کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: واگذاری زمین مورد نیاز می‌تواند مشکل تامین آب روستاهای غرب جزیره را کاملا برطرف کند.

گفتنی است، روستاهای باسعیدو، مردای، گوری، درکو، کانی و دوستکو شهرستان قشم با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند. آب لوله‌کشی این روستاها هر ۴۰ الی ۵۰ روز یک بار در اختیار این روستاها قرار می‌گیرد که پاسخگوی نیاز اهالی نیست.

تانکرهای آب نیز با کرایه حمل به مبلغ ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان  به تامین آب شرب مشغول هستند که جمع کثیری از ساکنین این مناطق توانایی خرید را ندارند.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول