اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

توضیحات رئیس‌ پلیس پایتخت در خصوص «لیدا کاوه»

رئیس پلیس پایتخت آخرین جزئیات پرونده لیدا کاوه را تشریح کرد.

توضیحات رئیس‌ پلیس پایتخت در خصوص «لیدا کاوه»

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه دومین طرح کاشف در مقر پلیس آ‌گاهی پایتخت در جمع خبرنگاران درخصوص پرونده مفقود شدن لیدا کاوه و انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن این فرد، اظهار داشت: هفته گذشته در پی اعلام مفقودی زنی به نام لیدا کاوه، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت تا اینکه سرانجام شب گذشته این زن در محدوده شهرک غرب یعنی همان منطقه‌ای که مفقودی‌اش اعلام شده بود پیدا شد. 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: با توجه به آنکه خانم کاوه وضعیت روحی مناسبی نداشت بلافاصله به بیمارستان منتقل و امروز پس از ترخیص از بیمارستان برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی تهران منتقل شد تا تحقیقات بیشتر درباره چرایی مفقودی وی انجام شود. 

سردار رحیمی با بیان اینکه بحث ربایش مطرح نیست،‌ خاطرنشان کرد: خوشبختانه این خانم مشکل خاصی ندارد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص امنیت سرویس حمل و نقل هوشمند، گفت: مجموعه‌های اسنپ و تپسی ارتباط بسیار خوبی با پلیس آ‌گاهی و پلیس امنیت دارند و به شهروندان توصیه می‌کنیم که از امکانات مسافربرهای اینترنتی استفاده کنند با توجه به اینکه امکان ردیابی و پیگیری این خودروها وجود دارد جرائم در این حوزه بسیار کم است. 

سردار حسین رحیمی در ادامه به دومین مرحله طرح کاشف که شامل دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی  است ، پرداخت و اظهار داشت: کارهای اطلاعاتی در خصوص اجرای این طرح توسط کارآگاهان پلیس آگاهی انجام شد و افراد و گروه هایی که اقدام به انواع و اقسام جرائم باندی از جمله سرقت به عنف، زورگیری، کیف قاپی و گوشی قاپی و همچنین محموله و ...می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در این طرح 247 نفر سارق دستگیر و 54 باند منهدم شدند که 16 باند در زمینه سرقت به عنف، کیف‌پاپی، محموله و ماموران تقلبی انتظامی و نظامی فعالیت می‌کردند؛ همچنین در این طرح 16 باند سرقت منزل، اماکن و 14 باند سرقت خودرو و لوازم خودرو شناسایی و منهدم شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح پنج باند جعل و کلاهبرداری متلاشی شد، گفت: در این طرح سه باند سرقت مسلحانه قبل از اینکه اقدام به سرقت کنند، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه 53 درصد از مجرمان دستگیر شده در این طرح تعدد جرم داشتند، افزود: از 247 نفر بازداشت شده در طرح کاشف 2، 131 نفر دارای تعدد جرم بوده و چندین بار به زندان رفته بودند؛ متاسفانه برخی از این افراد کمتر از 48 ساعت بعد از خروج از زندان اقدام به ارتکاب جرم کردند.

وی با اشاره به اعترافات این سارقان گفت: تا این لحظه در مجموع این افراد به 848 مورد سرقت به عنف، زورگیری و همچنین 185 فقره سرقت منزل و 1345 فقره سرقت خودرو و داخل خودرو اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به باند سارقان خودرو اعلام کرد: یکی از این باندها اقدام به سرقت خودروی نیسان در جنوب تهران می‌کردند که اعضای این باند به سرقت 100 دستگاه نیسان تاکنون اعتراف کرده‌اند.

وی درباره سارقان زورگیر و کیف قاپ گفت: این افراد سوژه‌هایشان را در مناطقی مانند اسلامشهر و مناطق مرکزی تهران شناسایی کرده و به شیوه زاغ زنی در یک فرصت مناسب اقدام به زورگیری می‌کردند؛این افراد تاکنون به ده‌ها فقره سرقت به عنف اعتراف کردند.

این مقام ارشد پلیس تهران تصریح کرد: یک باند چهار نفره سرقت موتورسیکلت نیز به صورت روزانه چهار تا پنج موتور را سرقت می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند؛ این باند نیز تاکنون به سرقت 150 موتورسیکلت اعتراف کرده‌است.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: سرکرده باند سارقان خودرو که در محدوده مرکزی تهران فعالیت می‌کردند کمتر از 48 ساعت پیش از زندان خارج شده و اقدام به سرقت خودروی هایلوکس کرده بود. 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام باند متجاوزان به زن گفت: چهار الی پنج باند چهار نفره که در مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های اطراف تهران اقدام به سرقت، زورگیری و تعرض به زنان می‌کردند نیز در این طرح شناسایی و بازداشت شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول