اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات رتبه جهانی کسب کرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نخستین‌بار در تاریخ دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات و در حيطه پزشکی بالینی در در رده ۲۰۱ تا ۳۰۰ دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات رتبه جهانی کسب کرد

 فرید نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: نخستین‌بار در تاریخ دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات و در حیطه پزشکی بالینی در در رده ۲۰۱ تا ۳۰۰ دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این درخشش در رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۱۹ نظام رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای منتشر شده و ۳۲ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در حوزه‌های مختلف حضور پررنگی دارند.

وی ادامه داد: برابر این رتبه‌بندی معتبر جهانی، در حوزه علوم پزشکی (پزشکی بالینی)، نام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با قرارگرفتن در کنار دانشگاه‌هایی همچون تهران ، مازندران و بقیه‌الله (عج) در این رتبه‌بندی در جایگاه ٢٠١ تا ٣٠٠ جهانی اعلام شده است.

نجفی گفت: فقط چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور در این محدوده جای گرفته‌اند و دانشگاه‌هایی همچون ایران، شهید بهشتی، مشهد و کرمان در رده ۳۰۱ تا ۵۰۰ این رنکینگ جهانی قرار دارند.

وی ادامه داد: این دسته‌بندی شامل شاخص‌هایی چون تعداد مقالات pubMed و ISI ، تعداد استنادات، درصد مقالات بین‌المللی و مقالات چاپ شده در ۲۰ درصد مجلات برتر است.

نجفی این افتخار بزرگ را حاصل سال‌ها تلاش محققان و دست‌اندرکاران دانشگاه  دانست، به همه اعضای هیأت علمی، کارکنان و اعضای هیأت رییسه، روسای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی در ادوار گذشته تا حال تبریک گفت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگوی بعدی با اشاره به کسب رتبه جهانی این دانشگاه در حوزه تحقیقات، اظهار داشت: کسب این رتبه، علی‌رغم دشواری‌ها و تحریم‌های مختلف، از اتکا بر دانش و زحمت محققان خبر می‌دهد و بیانگر آن است که چگونه افراد پژوهنده و کاوشگر می‌توانند مرزهای دانش را در نوردیده و با غلبه بر تنگناها، در میان هزاران دانشگاه در قاره‌های مختلف به چنین رتبه ارزشمندی دست یابند.

محمود‌رضا مرادی امیدورام بادوام چنین توفیقاتی، بتوانیم این دانشگاه را روز به روز ارتقا داده و زمینه قدرتمندی برای پرورش فرزندان شایسته و آینده‌سازان میهانان و نیز فایق آمدن بر مشکلات به ویژه در زمان تحریم‌های ظالمانه دشمنان، با توان تحقیق، جستجوگری و فناوری فراهم کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول