اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امیدوارم برنامه‌های مشترک قرقیزی- ایرانی تقویت و افزایش یابد

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: احداث باشگاه ورزشی، نماد دوستی بین مردمان برادر قرقیزی و ایرانی خواهد بود و امیدوارم امیدوارم برنامه‌های مشترک بین دو کشور تقویت و افزایش یابد.

امیدوارم برنامه‌های مشترک قرقیزی- ایرانی تقویت و افزایش یابد

«علی مجتبی روزبهانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به موضوع احداث باشگاه قرقیزی- ایرانی در شهر «اوش» اظهار داشت: این اولین پروژه ایرانی در قرقیزستان نیست ولی امیدواریم تعداد برنامه‌های مشترک افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این بهترین روزهای مأموریتم در جمهوری قرقیزستان است چرا که این مراسم بالاخره بعد از سال‌ها کارهای اداری و بروکراسی به نتیجه نشسته و کار شروع شد.

روزبهانی خاطر نشان کرد: مراسم احداث باشگاه ورزشی در شهر «اوش» برگزار شد و پروژه به مرحله عملیاتی رسید. برای اجرای این برنامه یک میلیون دلار از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شد.

سفیر ایران افزود: در واقع این باشگاه جدید نماد دوستی بین مردمان برادر قرقیزی و ایرانی خواهد بود. روابط 2 کشور نه تنها پس از به دست آوردن استقلال قرقیزستان بلکه از زمان‌های بسیار دور در سطح خوبی قرار داشته است.

وی ادامه داد: این اولین پروژه ایرانی در قرقیزستان نیست اما نخستین برنامه در استان اوش می‌باشد و امیدواریم تعداد برنامه‌های مشترک روندی به رشد داشته باشد. ضمن آنکه اوش از لحاظ جغرافیایی به ایران نزدیکتر است و در طول تاریخ ارتباطات بین مردمان 2 کشور از همین منطقه تقویت می‌شده است.

روزبهانی تصریح کرد: در چارچوب این برنامه همکاری تنگاتنگ با نهادهای دولتی قرقیزستان از جمله شرکت ساخت‌وساز ملی قرقیزی، شهرداری اوش و غیره برقرار شد و در آینده نیز این روابط حفظ و توسعه می‌شوند.

به تازگی مراسم آغاز عملیات ساخت یک باشگاه ورزشی در شهر اوش قرقیزستان با حضور مقامات قرقیزستان و دیپلمات‌های ایرانی برگزار شد.

قرار است در مجتع ورزشی جدید شرایط لازم برای رشته‌های مختلف از جمله شنا، بوکس،  ژیمناستیک و غیره فراهم شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول