اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک افسر صهیونیست مامور خدمات دهی به شورای نظامی سودان است

یک روزنامه کانادایی خبر داد ،شورای نظامی سودان هم مثل خلیفه حفتر در لیبی با یک افسر صهیونیست برای حمایت و ارائه خدمات به این شورا قرارداد بسته است.

یک افسر صهیونیست مامور خدمات دهی به شورای نظامی سودان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» خبر داد، شورای نظامی سودان با یک شرکت کانادایی به مدیریت یک افسر سابق صهیونیست قراردادی را به امضا رسانده که به موجب آن این شرکت در ازای دریافت شش میلیون دلار از شورای نظامی چهره آن را نزد جامعه بین المللی بزک کند.

به نوشته این روزنامه، ژنرال خلیفه حفتر هم در لیبی از خدمات شرکت مذکور کمک گرفته است.

گلوب اند میل نوشت: شرکت دیکنز اند مادسون که مقر آن در مونترال کاناداست قراردادی را برای بهبود وجهه شورای نظامی سودان بسته است. بخصوص که این شورا از زمان تصدی قدرت در آوریل گذشته در حق معترضان خود در خارطوم مرتکب جنایات بسیاری شده است.

روزنامه کانادایی نوشت: بر اساس این قرارداد شرکت مذکور متعهد است همه تلاش خود را برای تضمین حمایت رسانه‌‌های بین المللی و سودانی از خواسته‌ها و دیدگاه‌های شورای نظامی بکار بندد.

به نوشته این روزنامه، این قرارداد به امضای «آری بن میناشی»، رئیس شرکت و محمد حمدان دقلو، نائب رئیس شورای نظامی سودان مشهور به «حمیدتی» رسیده است.

به گزارش العربی الجدید، گلوب اند میل بر اساس اسناد قرار داد مذکور نوشت: از خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد فراهم کردن تجهیزات برای نیروهای امنیتی شورای نظامی و پیدا کردن سرمایه گذاران نفتی و تلاش برای برگزاری نشستی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بهبود روابط با روسیه و عربستان در کنار سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و دیگر نهادها و کشورهاست .

این روزنامه افزود: ریاست شرکت دیکنز اند مادسون را آری بن میناشی، افسر سابق سرویس اطلاعات اسرائیل برعهده دارد. این شرکت علاوه بر حفتر به رابرت موگابه، دیکتاتور مخلوع زیمبابوه هم خدماتی را ارائه داده بود.

ژنرال حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع (جنجویدهای سابق) سودان است که به ارتکاب جنایات علیه معترضان متحصن برابر ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان متهم هستند.

روزنامه کانادایی نوشت: بر اساس اسناد ارائه شده به دولت آمریکا این قرارداد در هفتم ماه مه گذشته به امضای حمیدتی رسیده است. آمریکا به موجب قانون ثبت وکلای خارجی از شرکت‌هایی که به نیابت از رژیم‌های خارجی نزد دولت آمریکا لابی می‌کنند، می‌خواهند که روابط خود با این رژیم‌ها را فاش کنند.

از جمله خدمات دیگر شرکت مذکور، کمک به وضع و اجرای سیاست‌هایی به منظور توسعه اهداف سیاسی شورای نظامی سودان است و دیگر اینکه این شورا مطمئن باشد به عنوان رهبر مشروع دوره انتقالی در سودان به رسمیت شناخته می‌شود.

این شرکت پیشنهاد داده است که نظام سودان با خلیفه حفتر ائتلافی تشکیل دهند و حفتر در ازای دریافت کمک مالی از سودان تجهیزات نظامی به خارطوم بفرستد.

این شرکت می‌گوید که برای تدارک نشست‌هایی اختصاصی با شخصیت‌های روسی و دیگر شخصیت‌های سیاسی تلاش می‌کند و تعهد می‌دهد که برای  شورای نظامی سودان از آمریکا، روسیه و دیگر کشورها کمک مالی بگیرد.

العربی الجدید پیش از این هم از رابطه حفتر با این افسر اسرائیلی خبر داده و گفته بود که این ژنرال صهیونیست در ازای گرفتن میلیون‌ها دلار پول به حفتر خدمات می‌دهد.
انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول