اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

وضعیت کمبود آب در روستاهای دلوار بحرانی است

امام جمعه دلوار گفت:هیچ روستایی در بخش دلوار از مشکل کمبود آب در امان نیست و عمده روستاهای ما با مشکل بحران آب روبه‌رو هستند.

وضعیت کمبود آب در روستاهای دلوار بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دلوار اظهار داشت: هفته قوه قضاییه، فرصتى اســـت براى اینکه ما قـــوه قضاییه مطلوب و آرمانى را مطالبه کنیم،چرا که اگر قوه قضاییه ما مطلوب و قاطع و کارآمد و عدالت محور باشد بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه و مردم حل می‌شود.

امام جمعه دلوار افزود: انتصاب یک شخصیت انقلابی و قاطع مانند آیت‌الله رئیسى به ریاست قوه قضاییه و هم‌زمانی این انتصاب  با گام دوم انقلاب اسلامى ، انتظارات و توقعات نخبگان و افکار عمومی را از این قوه افزایش داده اســـت.

وی با بیان اینکه مردم باید حس و لمس کنند جایى هســـت که داد آنان را از ظالمان مى‌گیرد و پشتیبان آنان است، بیان کرد: سرعت دادرسى‏‌ها باید افزایش یابد،البته متاسفانه حجم پرونده‌هاى ورودى بسیار  و نیروى انســـانى هم در قوه قضاییه به قدر کافی نیست،به هر حال علت هرچه باشد، باید از اطاله دادرسى جلوگیری کرد.

زاهددوست  یکی از مشکلات این روزهای کشور را مفسدان اقتصادی دانست و گفت: در حالى که کشور به شدت درگیر جنگ اقتصادى تحمیلى دشمن است، عده‌اى با طمع‌کارى و زیاده‌خواهى خود، به جان بیت‌المال و معیشـــت مردم افتاده و به‌دنبال پر کردن کیسه خود هســـتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه قوه قضاییه اخیرا در برخورد با این مفسدان روند خوبى را آغاز کرده که انتظار داریم با شـــدت و حدت و قاطعیـــت ادامه یابد.

خطیب جمعه دلوار عنوان کرد:اقدام ریاست  قوه قضائیه در ابلاغ رسیدگى به اموال مسؤولان به نمایش کارآمدى این قوه و امید مردم در برخورد با عوامل سوء استفاده‌کننده که به‌دنبال کسب اموال نامشروع از بیت المال هستند، کمک کرده و تا حدود زیادى، پاسخگوى انتظاراتی است که مردم همواره خواستار آن هستند.

وی با اشاره به شناسایی پیکر شهید سرافراز «غلامرضا سلیمی» بعد از گذشت 31 سال ،خاطرنشان کرد: برنامه مراسمات استقبال ، وداع و تشییع به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد و انتظار داریم مردم مؤمن و قدرشناس منطقه دلوار در این مراسمات خصوصا در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید سرافراز حضوری باشکوه و حماسی داشته باشند و دین خود را به شهدا ادا کنند.

 زاهد دوست با اشاره به  کمبود جدی آب در روستاهای بخش دلوار اظهار کرد: درصد بالایی از آب شرب مردم در باغ ویلاها و فضای سبز و فضاهای تفریحی برخی آقایان مصرف می‌شود، آن وقت جهت تأمین  آب شرب مردم که مطالبه دائمی آنهاست مشکل جدی داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت روستاها در آب شرب بسیار اسفبار است، اضافه کرد: هیچ روستایی در بخش دلوار از مشکل کمبود آب در امان نیست و عمده روستاهای ما با مشکل بحران آب روبه‌رو هستند.

 امام جمعه دلوار ابراز داشت:امروز مشکل اصلی مردم بخش دلوار کمبود جدی آب است، لذا باید در رأس پیگیری مسؤولان استان قرار بگیرد؛آب مهم‌ترین مسأله در منطقه  ماست به‌طوری که وضعیت کمبود آب در روستاها فلج‌کننده است و وضعیت آب آشامیدنی چند هزار نفر جمعیت بخش دلوار در این گرمای طاقت فرسای امسال به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است.

وی افزود:استاندار محترم گفتند پروژه راه‌اندازی آب شیرین به‌زودی آغاز می‌شود اما تا رسیدن این پروژه به نتیجه حداقل یک سال زمان نیاز دارد لذا  از مسؤولان امر درخواست می‌کنم تا تحقق چنین پروژه‌ای  ولو به‌صورت موقت و سیار کار آبرسانی با روحیه جهادی انجام شود تا قدری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در این هوای گرم کاسته شود.

زاهددوست یادآور شد: اقدام ترامپ  در تحریم رهبر انقلاب باعث شد  همه جهانیان، حتى مخالفان و  دشمنان انقلاب ، به ساده زیستی  رهبر عزیز انقلاب اذعان و اعتراف کنند و بگویند که رهبری جز  یک خانه‌ ساده و قدیمى و یک حسینیه  که آن هم شخصی نیست و متعلق به اموال عمومى است، هیچ اموال دیگرى ندارند.

وی بیان کرد: این‌ها رهبران الهی ما را با حاکمان مادی خودشان که به‌دنبال ثروت اندوزى میلیاردها دلاری از جیب مردمشان در  حساب‌هاى خارج از کشور هستند اشتباه گرفته اند.

خطیب جمعه دلوار تصریح کرد: ساده زیستى ایشان براى دنیا یک مسئله اثبات شده است لذا ادعاى تحریم ایشان، اقدامى جاهلانه و  به دور از هر منطقى است و از طرف دیگر وزیر خارجه که مسؤول دیپلماسی کشور است را می‌خواهند تحریم کنند که این اقدام هم، مغایر با قوانین بین‌الملل است.

وی ادامه داد: این گونه  حماقت آمریکایى‌ها بیش از گذشته این نکته را روشن مى‌کند که ادعاى آمریکا به مذاکره، دروغ و  فریب افکار عمومى است،چرا که بر فرض محال  اگر قرار به مذاکره باشد، باید با اذن رهبر جامعه باشد و  وزیر خارجه هم فراهم‌کننده مقدمات آن باشد و تحریم رهبری معظم و وزیر خارجه یک کشور، به‌معنای تحریم مذاکره با آن کشور است.

زاهددوست ابراز کرد: سرنگونى پهپاد فوق مدرن آمریکایى توسط مرزداران قاطع ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک رسوایى و شکست سنگین براى آمریکا مبدل شده است،لذا این اتفاقات  موجب شده تا ترامپ به هذیان‌گویى و ادعاهاى ساختگى و تحریم‌هایى که بیشتر به یک جوک شبیه است، روى آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول