اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمریکا درست در مقابل حقوق بشر قرار دارد

امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا ادعای حقوق بشر دارد، اما درست در مقابل آن عمل می‌کند.

آمریکا درست در مقابل حقوق بشر قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌ مصطفی علما در خطبه‌های این هفته نماز عبادی‌ سیاسی جمعه شهر کرمانشاه، با اشاره به هفتم تیرماه «هفته حقوق بشر آمریکایی»، اظهار داشت: آمریکا ادعای حقوق بشر دارد، اما درست در مقابل آن آن عمل می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه انفجار حزب جمهوری اسلامی، ترور 17 هزار نفر از مردم کوچه و بازار توسط منافقان، بمباران شیمیایی سردشت توسط حزب بعث، حمله آمریکا به طبس، هشت سال جنگ تحمیلی، معامله قرن و و حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان و تحریم‌های بی‌جا و بی‌مورد را از نمونه‌های بارز حقوق بشر آمریکایی دانست.

وی با اشاره به تحریم مقام معظم رهبری توسط آمریکا، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به غیر از یک خانه کلنگی، هیچ چیز دیگر ندارند؛ این ترامپ بی‌شعور و بی‌عقل چه چیزی را تحریم می‌کند؟ در حالی که دوست و دشمن به زندگی ساده و معمولی رهبر انقلاب اذعان دارند.

* تحریم شخص اول نظام اسلامی، یعنی تحریم دنیای اسلام

علما افزود: تحریم شخص اول نظام اسلامی به معنای تحریم 80 میلیون ایرانی و تحریم دنیای اسلام است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه سپاه، بیان کرد: نتیجه تحریم سپاه، نابودی پهپاد جاسوسی آن‌هاست.

* مردم در مورد اجاره‌بهای مسکن مراعات حال همدیگر را بکنند

علما با اشاره به قیمت کمرشکن اجاره‌بهای مسکن، از صاحبان خانه‌ها خواست مراعات حال مردم را بکنند و تأکید کرد: در این صورت خداوند هم مراعات حال آن‌ها را می‌کند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با یادآوری هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش و بمباران شیمیایی سردشت، 11 تیر حمله آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری کشورمان، ‌25 شوال شهادت آیت‌الله صدوقی، 25 ذی‌القعده ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز هفته حج و کرامت را گرامی داشت.

وی بیان اینکه حول حرم حضرت معصومه(س) مراجع و شخصیت‌های بزرگ بسیاری تربیت شده‌اند و اینکه روز ولادت حضرت معصومه روز دختر نام‌گذاری شده است، خطاب به دختران، گفت: حضرت معصومه(س) را در تمام جنبه‌های زندگی الگوی خود قرار دهید.

علما با اشاره سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در روز شنبه، به شرح مختصری از زندگی ایشان پرداخت و کار عمده آن حضرت را زنده کردن دین و خصوصیاتی دانست که رسول‌الله(ص) و قرآن برای مردم آورده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: صادقین ( امام صادق(ع) و امام باقر(ع) )، فقه، حدیث،کلام، عرفان، فلسفه و هرآنچه که لازم بود را در اختیار ما گذاشتند و تمام فقهای کنونی براساس روایت آنان فتوا می‌دهند.

علما با اشاره به روایتی از ابوحنیفه که در وصف امام صادق ( ع ) گفته است، من شخصی عالم‌تر و فقیه‌تر از امام جعفر صادق(ع) ندیده‌ام، تصریح کرد: امام صادق( ع) تمام مدت امامت و رهبری خود را خرج نشر حقایق و روشنگری کرد؛ تمام سعی امام این بود که ماها هدایت بشویم و به مقصد برسیم و امام(ره) و مقام معظم رهبری هم به تأسی از آن امام معصوم سعی دارند برخلاف قدرت‌های بزرگ که در طول تاریخ سعی داشته‌اند ملت‌ها را محدود و مشغول نگه‌‌‌ دارند، به مردم آگاهی و آموزش بدهند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش، عنوان کرد: آنچه که امروز باید از امام صادق(ع) یاد بگیریم، بصیرت است و آمریکا از بصیرت و آگاهی ما عصبانی است.

علما در پایان همگان را به تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت فراخواند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول