اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز: امارات حضور نظامی خود در یمن را کاهش داده است

به دنبال افزایش اختلاف در ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن و تشدید تنشها در خلیج فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که امارات حضور نظامی خود در یمن را کاهش داده است.

رویترز: امارات حضور نظامی خود در یمن را کاهش داده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع دیپلماتیک عربی گفت امارات به دلیل بالا گرفتن تنشها در منطقه خلیج فارس حضور نظامی خود را در یمن کاهش داده است.

این منابع تصمیم امارات را این گونه توجیه کردند که ابوظبی ترجیح می‌دهد با تشدید تنش میان آمریکا و ایران در حوزه خلیج فارس نیروها و تجهیزات نظامی آن در دسترسش باشند.

یک منبع گفت: امارات برخی گروه‌های نظامی خود را از بندر عدن  و ساحل غربی یمن خارج کرده است.

این در حالی است که ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان که امارات هم رکن اصلی آن محسوب می‌شود پس از چهار سال تجاوز به یمن به هیچ دستاوردی ملموسی دست نیافته و در باتلاق یمن گرفتار آمده است.

به گفته ناظران تشدید اختلاف میان عربستان و امارات بر سر دستیابی به منافعشان در یمن و همچنین اعتراض بی وقفه شهروندان یمنی به حضور این اشغالگران در خاک کشورشان از جمله عواملی است که متجاوزان را در قبال جنگ سردرگم کرده است.

مداخله نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت با هدف آنچه بازگرداندن مشروعیت دولت منصور هادی خوانده شد آغاز شد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول