اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی یک میلیون پرونده قضایی در استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در سال گذشته یک میلیون پرونده در استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت که البته دو سوم این آمار مربوط به ثبت‌های مکرر است و بالاخره حجم کار برای 700 قاضی بسیار بالاست.

بررسی یک میلیون پرونده قضایی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: شهادت شهید بهشتی، هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شد و به مناسبت فرا رسیدن این هفته، به همه همکاران خود خسته نباشید عرض می‌کنم.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در زمان ابتدای انقلاب، برخی به دنبال تخریب تفکر و ایده حضرت امام خمینی (ره) و جلوگیری از عملی شدن آن، بودند و با ابزار ترور، این هدف را دنبال می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی دستور به استقرار نظام اسلامی داد، فقها، اندیشمندان، حقوق‌دانان و قانون‌گذاران به فکر تدوین مبانی انقلاب افتادند و دشمن با ترور این افراد سعی در جلوگیری از برداشتن این گام داشت.

حبیبی اعلام داشت: در سال گذشته یک میلیون پرونده در استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت که البته دو سوم این آمار مربوط به ثبت‌های مکرر است و بالاخره حجم کار برای 700 قاضی بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد اعلان‌های دادگستری به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که مزایای فراوانی به همراه داشته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: مشکلاتی هم وجود دارد که انباشت پرونده در محاکم تجدید نظر یکی از آن‌هاست که دلیل آن بالا بودن پرونده‌ها نسبت به ظرفیت شعب است.

وی اذعان کرد: شهرک‌های صنعتی و صنایع باید در خصوص حفظ حریم شهرها، محیط‌زیست و سلامت جامعه قوانین را رعایت کنند و دستگاه قضایی نظارت لازم را بر این موضوع دارد. در خصوص آب، لطف خدا شامل حال ما شد وگرنه با این روند کند عملکرد مسؤولان، پاسخی برای نیاز مردم نداشتیم و دستگاه قضایی، پیگیر مطالبات مردم در خصوص زاینده‌رود از مسؤولان مربوطه خواهد بود.

انتهای پیام/63062/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول