اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باید ابتکار و خلاقیت جدیدی در دستگاه قضا ایجاد شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: باید حرکت تازه، تفکر نو، ابتکار و خلاقیت جدیدی در دستگاه قضا ایجاد شود.

باید ابتکار و خلاقیت جدیدی در دستگاه قضا ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم امروز در آیین تجلیل از قضات و کارکنان نمونه اداری دادگستری استان کرمان اظهار داشت: تا زمانی که دستگاه قضا سرپاست، عدالت در رگ‌های این نظام تزریق می‌شود و به تبع آن جامعه نیز روی عدالت را می‌بیند.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: باید حرکت تازه، تفکر نو، ابتکار و خلاقیت جدیدی در دستگاه قضا ایجاد شود تا مشکلات اساسی از جمله ورودی پرونده‌ها، عدم دسترسی مردم به مسئولان و از این قبیل برطرف شود.

وی از ایجاد انگیزه خدمت در بین کارکنان دستگاه قضا، افزایش کیفیت آرا در پرونده‌های قضایی، خلاقیت، ابتکار و هنر در حوزه‌های مختلف قضا را به عنوان شاخص‌های تحول در دستگاه قضا عنوان کرد.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه صدور رأی در پرونده‌های قضایی یک هنر است، ادامه داد: هرچه تفسیر و استدلال رای بیشتر باشد، ارزش آن بالا است و برای آموزش کارآموزان نیز اثرگذار است.

وی با تاکید بر رعایت شئون قضایی و مردمی بودن کارکنان دستگاه قضا یادآور شد: مردمی بودن در همه سمت‌ها باید رعایت شود و خدمت به مردم باید صادقانه باشد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۳۴۵ قاضی در این استان مشغول به ارائه خدمت هستند که تقریباً ۵۰ درصد چارت تشکیلاتی دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: ۳۲ حوزه قضایی شامل ۱۸ حوزه شهرستانی و ۱۴ حوزه بخشی در استان کرمان دایر است که از ۶۸۸ پست قضایی مصوب استان، ۳۴۵ پست فعال و ۳۴۳ پست حدود ۵۰ درصد بلاتصدی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت این استان 3 میلیون و ۱۰۰ هزار نفر طبق سرشماری سال ۹۶ است، افزود: سال گذشته حدود ۷۵۶ هزار پرونده در مقاطع مختلف و شوراهای حل اختلاف بررسی شده و این بیانگر این است که کار کارکنان در دادگستری‌ها طاقت فرسا است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول