اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای طرح «پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی» در بندرترکمن

رئیس اداره شیلات شهرستان بندرترکمن گفت: طرح «پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی» با استفاده از آب چاه کشاورزی در بندرترکمن اجرایی می‌شود.

اجرای طرح «پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی» در بندرترکمن

محمد دردهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: دومین طرحی که شیلات شهرستان بندرترکمن در حال پیگیری آن است پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی با استفاده از آب چاه کشاورزی است که این طرح یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است و در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شدند یکی از طرح‌هایی که اداره شیلات بندرترکمن دنبال می‌کند پرورش ماهیان گرمابی در مزارع پرورش ماهی این شهرستان است.

رئیس شیلات شهرستان بندرترکمن ابراز کرد: در این راستا در سطح شهرستان بندرترکمن تعداد پنج فقره پرورش ماهی گرمابی با مساحت 9.3 هکتار وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تولید 35 تن ماهی گرمابی در این شهرستان را شاهد باشیم.

دردهی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 30 تن ماهی گرمابی در سطح شهرستان بندرترکمن تولید شد که در این زمینه پنج نفر اشتغالزایی شدند.

وی اظهار کرد: دومین طرحی که شیلات شهرستان بندرترکمن در حال پیگیری آن است پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی با استفاده از آب چاه کشاورزی است که این طرح یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته است.

رئیس اداره شیلات شهرستان بندرترکمن ادامه داد: این طرح یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی است که این طرح علاوه به کمک اقتصادی به کشاورزان دارد باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

دردهی اظهار کرد: تعداد 229 حلقه چاه آب در شهرستان بندرترکمن وجود دارد که تعداد 67 نفر متقاضی برای این طرح وجود دارد که مجوز لازم برای این افراد صادر شده و یا اینکه در حال صدور است.

وی بیان کرد: آن دسته از کشاورزانی که علاقمند به پرورش ماهی با چاه آب کشاورزی هستند می‌توانند به مراکز شیلات در سطح شهرستان بندرترکمن مراجعه کنند و مجوز اجرای این طرح را دریافت کنند.

انتهای پیام/83019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول