اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعزام 136 گروه جهادی از خراسان رضوی به استان‌های سیل‌زده

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: جهادگران ما با اعزام ۱۳۶ گروه به سه استان سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان خدمت‌رسانی کردند.

اعزام 136 گروه جهادی از خراسان رضوی به استان‌های سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ پاسدار محمد روحانی پیش از ظهر امروز در همایش طرح ملی جهاد همبستگی که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، گفت: امسال سال پر بارشی داشتیم، اگرچه سیل اخیر خساراتی در پی داشت اما برکت خداوند بر ما نازل شد و سال پرآبی داریم. 

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی تصریح کرد: سیل اخیر در کنار خسارات و مشکلات فراوان، عامل همبستگی جهادی مردم شد و ما شاهد حضور جهادی مردم در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان همانند دفاع مقدس جهادگران بودیم.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر شاهد کمک‌رسانی افراد مستضعف در مناطق محروم به سیل‌زدگان سایر استان‌ها بودیم، افزود: در سیل اخیر ما معین استان گلستان بودیم، اما جهادگران ما با اعزام ۱۳۶ گروه به سه استان سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان خدمت‌رسانی کردند.

روحانی عنوان کرد: خراسان رضوی کارنامه درخشانی در کمک به محرومین، سیل‌زدگان گلستان و زلزله‌زدگان کرمانشاه و خراسان رضوی دارد. 

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه حضور در عرصه‌های جهادی همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: امروز روز بازسازی است و خراسان رضوی مأموریت ساخت و بازسازی یک هزار خانه را دارد که تاکنون در زمینه مرمت ۴۳ خانه در شهرستان گنبد تکمیل شده است. 

وی متذکر شد: برای تکمیل منازل سیل‌زدگان دولت اعلام کرد ۴۰ میلیون تومان وام که ۱۰ میلیون تومان آن بلاعوض است را به افراد خسارت دیده می‌دهد، همچنین کمیته امداد امام خمین(ره) نیز ۱۰ میلیون تومان وام به‌مددجویان خسارت‌دیده خود در استان‌های سیل‌زده تخصیص داده است، اما با این هزینه‌های بالا، ساختن خانه با ۵۰ میلیون محقق نمی‌شود.

روحانی تصریح کرد: طرح «یک مسجد، یک محروم» را برنامه‌ریزی کردیم و بر این اساس هر مسجد با توجه به توان منطقه، ساخت یک منزل یا بیشتر را برعهده می‌گیرد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: این طرح، یک طرح ملی است که از ابتدای خردادماه در خراسان رضوی نیز اجرایی شده است و امیدواریم تا ۳ ماه آینده به اتمام برسد.

طرح جهاد همبستگی با اولویت مساجد عامل همبستگی بیشتر مردم می‌شود 

مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی نیز در این همایش با بیان اینکه پرونده ۲۲ هزار شهید خراسان رضوی ساماندهی شده است، گفت: در شرایط خاص کنونی اگر زمان‌شناسی را از دست بدهیم دچار ضرر و زیان فراوانی می‌شویم.

حجت‌الاسلام محمد وفایی افزود: امروز نیز همه باید بر مسئله اصلی تمرکز کنیم، اگرچه مسائل فرهنگی مهم هستند، اما مسائل اقتصادی اکنون پررنگ‌تر و مهم‌تر است، چرا که بر مسائل اجتماعی نیز تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی با حدود ۱۰ هزار مسجد چه می‌توانیم بکنیم؟، طبیعی است یکی از وظایف ما در برهه کنونی مشارکت در اینگونه طرح‌ها است.
 
مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تاکید کرد: طرح جهاد همبستگی با اولویت مساجد عامل همبستگی بیشتر مردم می‌شود. 

وفایی با اشاره به اینکه هر مسیری که بخواهد به اسلام و انقلاب لطمه بزند، ضرر و زیانش به همه می‌رسد، عنوان کرد: اگر بخواهیم مساجد را مرکز تفکر، تأمل، تصفیه روح و انس و الفت با خالق متعال قرار دهیم، باید از تمام عواملی که ما را از رسیدن به این موارد باز می‌دارد، پرهیز کنیم.

وی یادآور شد: مشکل مردم را از اول خود مردم حل کردند و هرجا دولت با مشکل مواجه شد، باز هم مردم کمک کردند، پس برای کمک در انتظار دولت صبر نکنیم و بر اساس تکلیف عمل کنیم.
 
مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: مردم در سیل اخیر منتظر دستورات دولتی نبودند و بر اساس تکلیف و جهادی عمل کردند، اما اکنون جان مردم را از حادثه سیل نجات دادیم اما بحث حفظ امنیت جان و مال آن‌ها از این به بعد مهم‌تر است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول