اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شكايت دو خواهر اهل آفریقای جنوبی از دولت سعودی

دو خواهر اهل آفریقای جنوبی به دلیل بازداشت بی دلیلشان در عربستان سعودی قصد دارند از دولت این کشور شکایت کنند.

شكايت دو خواهر اهل آفریقای جنوبی از دولت سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک استاد دانشگاه آفریقای جنوبی شب گذشته در جمع اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که او و خواهرش قصد شکایت از عربستان سعودی را دارند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، «یمنا دیسای» استاد دانشگاه رشته زبان انگلیسی دانشگاه «حائل» عربستان گفت که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بدون اینکه محاکمه یا تفهیم اتهام شود در زندان «ذهبان» در جده زندانی بود و تنها پس از گذشت یک سال و نیم به او گفته شده که به علت «جرائم سایبری» به زندان افتاده است. مسئولان زندان هیچ توضیح دیگری به او نداده‌اند.

«هودا محمد» خواهر او نیز که با یک شهروند سعودی ازدواج کرده، یک سال را بدون هیچ تفهیم اتهامی در بازداشت به سر برده است. دو برادر آن‌ها نیز مدتی دستگیر و سپس آزاد شده‌اند.

«یمنا دیسای» افزود: «هیچ توضیحی در خصوص دلیل بازداشت ما ارائه ندادند. بازداشت شدگان برای مدتی نامعلوم بدون اینکه بدانند جرمشان چیست در حبس انفرادی به سر می‌برند و تهدید می‌شوند که اگر اعتراف نکنند دیگر اعضای خانواده‌ آن‌ها نیز بازداشت می‌شوند.»

او همچنین گفت که کودکانی را در زندان دیده که همراه مادرانشان بودند و اینکه زندانیان در معرض آزار جسمی و روحی قرار دارند؛ آن‌ها حق ملاقات یا تماس تلفنی نیز ندارند و خدمات پزشکی از آن‌ها دریغ می‌شود.

این شهروند آفریقای جنوبی گفت که به همراه خواهرش از دولت سعودی به تیم کار بین‌المللی در خصوص بازداشت‌های بدون محاکمه شکایت خواهند کرد. تاکنون هیچ مقام سعودی به این سخنان واکنش نشان نداده است؛ هر چند طبق روال مألوف آن‌ها منکر همه چیز خواهند شد.

دیده بان حقوق بشر در اردیبهشت سال گذشته اعلام کرد که ۲۳۰۵ نفر بیش از شش ماه و برخی دیگر بیش از آن بدون اینکه محاکمه شوند در زندان‌های سعودی به سر می‌برند. روند بازداشت‌ها به شکل بی رویه بالا رفته است و دادستانی سعودی یا باید اتهامی به آنها وارد کند یا آنها را فورا آزاد کند و از بازداشت افراد دست بردارد.

انتهای پیام/ث

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول