اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی میزبان 3 شهید گمنام/ اعلام مراسم استقبال و تشییع

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از ورود پیکر سه شهید گمنام در عصر روز پنجشنبه به استان خبر داد و گفت: این شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیرجند تشییع و در شهرک چهکند بیرجند و سپاه انصارالرضا(ع) تدفین می‌شوند.

خراسان‌جنوبی میزبان 3 شهید گمنام/ اعلام مراسم استقبال و تشییع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا فخر صبح امروز در نشست خبری، با اشاره به شهدای تازه تفحص شده، اظهار داشت: در کل کشور ۱۵۰ شهید در استان‌های مختلف تشییع می‌شوند که ۳۴ شهید  شناسایی و ۱۱۶ شهید گمنام هستند.

وی با اشاره به ورود پیکر شهدای دفاع مقدس به استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و هفته قوه قضائیه استان خراسان‌جنوبی میزبان سه شهید گمنام از شهدای دفاع مقدس می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از شهدای گمنام، تصریح کرد: مراسم استقبال از این شهدا روز پنجشنبه ششم تیرماه ساعت 18:30 در فرودگاه بیرجند با حضور مسؤولان استانی برگزار و سپس پیکر این شهدا با اسکرت نظامی وارد شهر و به معراج شهدا منتقل می‌شود.

فخر با بیان اینکه دو نفر از این شهدا ی تازه تفحص شده 23 ساله و دیگری 19 ساله است، تصریح کرد: این شهدا به ترتیب در منطقه عملیاتی شرهانی و در عملیات محرم، در عملیات رمضان تیرماه 1361 و در منطقه عملیاتی سومار در عملیات کربلای شش در سال 65 به شهادت رسیده‌اند.

وی از برگزاری مراسم وداع با شهدا در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: مراسم وداع با شهدا روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) و مهدیه شهرک امیرآباد بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اعلام کرد: مراسم اصلی تشییع شهدا روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت هشت صبح از خیابان شهید ماژانی مدرسه علمیه رضویه آغاز و در ادامه در مسیر از مسجد امام صادق(ص) و میدان ولایت برگزار خواهد شد.

فخر با اشاره به اینکه یکی از شهدا در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی و دو شهید دیگر در شهرک چهکند بیرجند دفن می‌شوند، مطرح کرد: دو شهیدی که قرار است در شهرک چهکند خاکسپاری شوند، ساعت 11 در ابتدای ورودی شهرک چهکند مورد استقبال قرار و در پارک اصلی چهکند تدفین می‌شوند.

وی از مردم شهیدپرور خراسان‌جنوبی خواست در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند تا از برکات معنوی شهدا برخوردار و همچنین برگ دیگری را بر حضور چشمگیر مردم استان رقم بزنیم.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول