اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جشنواره نوجوان خوارزمی حرکتی برای آموزش رقابت سالم به دانش‌آموزان

جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از جشنواره‌هایی است که دانش‌آموزان را برای پذیرش شکست و موفقیت و رقابت سالم آموزش و آماده می‌کند.

جشنواره نوجوان خوارزمی حرکتی برای آموزش رقابت سالم به دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های علمی در دوره اول متوسطه دارای تنوع و پیشینه‌ی نسبتا طولانی است که البته قبلا به صورت استانی و غیرمتمرکز برگزار می‌شده است.

جشنواره نوجوان خوارزمی در سال‌های اخیر به منظور ساماندهی فعالیت‌های علمی و عملی کلاس و مدرسه، صرفا مبتنی بر درس محوری و با هدف کارآفرینی و آموزش مهارت‌های زندگی فعالیت می‌نماید.

این جشنواره در سالتحصیلی ۹۸_۹۷ مطابق دستورالعمل وزارتی برای پنجمین سال متوالی برگزار شد که در دوره اول متوسطه به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی در دستور کار قرار گرفت.

پژوهش و تجارب علمی و عملی دانش‌آموزان مهمترین جلوه‌های اجرای برنامه‌های درسی در مدرسه بعنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت به شمار می‌آید. این فعالیت‌ها باعث می‌شود دانش‌آموزان شرایط بهتری برای بروز استعدادهای خود بیایند و براساس علایق، آینده تحصیلی و شغلی خود را رقم بزنند.

آموزش و پرورش کردستان به منظور ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه‌ی مسائل، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را با رویکرد کارافرینی در پیش گرفته و امسال پنجمین دوره این جشنواره را در استان برگزار می‌کند.

فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری مبتنی بر تدریس پژوهش محور، موقعیت محور و غیره مطابق برنامه درسی ملی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.


جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی برای استعدادیابی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی به شناسایی استعداد و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان می‌پردازد.

مهدی نامدار با بیان اینکه ۲۲۵ دانش‌آموزی که در اختتامیه این جشنواره حضور دارند عصاره ۶۵ هزار دانش‌آموز استان است، افزود: تعداد زیادی از دانش‌آموزان استان می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند که به دلیل کم بودن سهمیه امکان دعوت از همه آنها نبود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید یک حرف را بیاموزند تا بتوانند آینده شغلی خود را به خوبی رقم بزنند، اعلام کرد: دانش‌آموزان اگر پشتکار داشته باشند به موفقیت خواهند رسید و باید بیشتر از کتب درسی خود مطالعه کنند.

وی همچنین خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: برای هرکاری که در دست دارید باید جدیدترین راه حل را در پیش بگیرید و بدانید که ابتکارات زیادی در دل موارد پیش پا افتاده شکل می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش جشنواره‌ها را عمدتا به سمت کارهای علمی و غیرنظری پیش می‌برد تا مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی میان دانش‌آموزان ارتقا یابد.

نامدار زندگی را صحنه رقابت دانست و یادآور شد: جشنواره نوجوان خوارزمی رقابت سالم را به دانش‌آموزان می‌آموزد و دانش‌آموزان باید در این مسیر شکست و موفقیت را بپذیرند و برای پیشرفت خود بکوشند.

مشارکت ۶۲ هزار دانش‌آموز کردستانی در پنجمین دوره نوجوان خوارزمی 

رئیس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین گفت: براساس ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، ۶۲ هزار دانش‌آموز کردستانی در پنجمین دوره نوجوان خوارزمی مشارکت کردند.

طیب سالاروندیان اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور دانش‌آموزان متوسطه اول در سنندج برگزار و دانش‌آموزان به مدت سه روز در این جشنواره به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار دانش‌آموز سراسر استان با ثبت‌نام در سامانه همگام در این جشنواره شرکت کردند، افزود: امروز مرحله استانی جشنواره با حصور ۲۲۶ دانش‌آموز متوسطه اول در سنندج برپا شده است.

وی به محورهای شش‌گانه این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: ادبیات، پژوهش، دست سازه، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و بازارچه کار و فناوری محورهای پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی را تشکیل می‌دادند.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه فعالیت دانش‌آموزان مورد ارزیابی سه الی چهار داور در هر محور قرار گرفت، یادآور شد: از هر محور دو نفر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

سالاروندیان اعلام کرد: فرایند جشنواره نوجوان خوارزمی در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود و امروز آئین اختتامیه پنجمین دوره ان در حال برگزاری است.

وی اساس دوره اول متوسطه را استعدادیابی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: باید زمینه بروز و ظهور استعداد دانش‌آموزان محقق شود و آموزش و پرورش برای تحقق این 

مهم طرح‌هایی همچون ایران مهارت، هدایت تحصیلی و جشنواره نوجوان خوارزمی را برگزار کرده است.

وی در پایان بیان کرد: اساس آموزش‌های کشورهای پیشرفته مهارت است و برای رفع خلایی که امروز در مملکت ما وجود دارد باید به سمت مهارت‌آموزی پیش برویم.

اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی استان کردستان با معرفی و تقدیر از داوران و تجلیل از دانش‌آموزان برتر در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول