اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ایران جایگزین عربستان در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی شد

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ایران پس از 23 سال جایگزین عربستان در شورای اجرایی سازمان هواشناسی شد.

ایران جایگزین عربستان در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سحر تاجبخش مسلمان امروز در نشست خبری با اشاره به کسب کرسی ایران در شورای اجرایی منطقه‌ای آسیا و عضویت ایران در این شورا اظهار داشت:‌ شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی از ارکان سازمان هواشناسی جهانی است که در ساختار خود یک دبیرکل، یک رئیس، سه معاون و یک شورای اجرایی با 37 عضو دارد. که شامل 10 عضو از سازمان جهانی و 27 عضو از نماینده کشورها است.

وی با بیان اینکه 194 کشور عضو سازمان جهانی هواشناسی هستند، گفت: فقط 27 کشور در شورای اجرایی بر اساس رای‌گیری انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان هواشناسی افزود:‌کار شورای اجرایی مستند کردن آنچه در سازمان جهانی است، است. اعضا حق رای دارند، 27 کشور حق رای و کرسی در این شورا دارند و ایران هم با حمایت وزارت راه، وزارت خارجه توانست پس از سال‌ها به عضویت سازمان جهانی هواشناسی در بخش شورای اجرایی درآید.

تاجبخش اظهار داشت: در این شورای اجرایی طبق مناطق 6گانه کرسی‌ها به کشورها اختصاص می‌یابد،ایران جزو منطقه دو سازمان جهانی هواشناسی است که شامل 33 کشور در حوزه آسیا هستند و 6 کرسی مربوط به این منطقه است که یک کرسی مربوط به رئیس و 5 کرسی مربوط به 5 کشور است.

وی ادامه داد: پیش از این چین، کره جنوبی، ژاپن، هند و عربستان این کرسی‌ها را در اختیار داشتند اما ایران امسال پس از چندین سال اعلام کاندیداتوری کرد و یکی از 5 صندلی را گرفت. رقبای ما در این دوره قدر بودند اما توانستیم یک صندلی به خود اختصاص دهیم و جایگاه عربستان را پس از 23 سال، ما گرفتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول