اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: از رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن در قبال ایران متأسفیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه ایران تصریح کرد که مسکو از رفتارهای غیرمسئولانه آمریکا در قبال تهران متأسف است.

مسکو: از رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن در قبال ایران متأسفیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز اخیر و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تصریح کرد که مسکو از رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن در قبال ایران متأسف است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، ریابکوف با اشاره به فشارهای حداکثری واشنگتن علیه ایران گفت که آمریکا خط مشی غیرمسئولانه‌ای را در قبال تهران در پیش گرفته است و در حال تحمیل فشار حداکثری به تهران است.

این دیپلمات روس توضیح داد:« سیاست لغو برجام و متعاقب آن اعمال فشارهای شدید به تهران، مردم ایران و حاکمیت این کشور، به بروز مشکلات عدیده منجر خواهد شد».

ریابکوف ضمن ابراز تأسف از اقدامات واشنگتن گفت: «متأسفیم که بزرگترین کشور جهان از نظر نظامی و اقتصادی، چنین رفتارهای غیرمسئولانه‌ای را دنبال می‌کند. این واقعیتی است که ما مجبور به رویارویی با آن هستیم».

به دنبال اقدامات تحریک آمیز اخیر واشنگتن علیه ایران و تلاش برای ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به خاک ایران، معاون وزیر خارجه روسیه به مسئله تأمین امنیت نیروگاه بوشهر اشاره کرد و گفت: «مسکو اتخاذ تدابیر امنیتی برای کارشناسان روس در نیروگاه هسته‌ای بوشهر را بررسی می‌کند. این اقدام روسیه در راستای تنش‌های رو به افزایش در منطقه صورت می‌گیرد».

وی به پروژه نوسازی رأکتور اراک نیز اشاره کرد و گفت:« پیشرفتی واضح در پروژه نوسازی رأکتور اراک در ایران دیده می‌شود».

وزارت خارجه روسیه همچنین روز گذشته از سیاست‌های «بی‌ملاحظه» آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و از این کشور خواسته درباره تبعات این سیاست‌ها که ممکن است به تضعیف امنیت بین‌المللی منجر شود، تجدید نظر کند. 

روز پنجشنبه هفته گذشته، پهپاد جاسوسی آمریکا پس از ورود غیرقانونی به حریم هوایی ایران، مورد هدف قرار گرفت و این در حالی است که مقامات آمریکایی مدعی شدند که این پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی هدف گرفته شده است.

پس از آن ترامپ تصمیم به اقدام نظامی علیه ایران گرفت که از آن منصرف شد و روز دوشنبه هفته جاری، با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول