اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تقویت مدیریت بانوان؛ از وعده تا عمل

اختصاص حداقل 30 درصد از پست‌های مدیریت اجرایی کشور به بانوان یکی از وعده‌های مهم دولت بوده؛ اما این وعده در استان سمنان تا چه حد محقق شده است؟

تقویت مدیریت بانوان؛ از وعده تا عمل

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نخستین جلسه شورای مدیران و آیین معارفه مدیرکل جدید دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان اظهار کرد: در ارزیابی‌های انجام‌شده در سطح استانداری‌های کشور، خوشبختانه استانداری سمنان در اکثر حوزه‌ها رتبه‌های خوبی کسب کرده و امیدواریم با تلاش بیشتر به تثبیت این وضع و ارتقای آن برسیم.

وی تصریح کرد: هر چه نشست‌های بین‌حوزه‌ای در یک مجموعه افزایش یابد، بی‌تردید هم‌افزایی‌ها نیز بیشتر و تقویت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: یکی از کارویژه‌های امور بانوان در هر دستگاه، تقویت جایگاه مدیریتی و ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرشار این قشر پرتلاش و توانمند در جامعه به‌منظور نیل به تثبیت جایگاه واقعی زنان در کشور است.

خجسته‌پور گفت: اجرای دقیق برنامه‌های ابلاغی از سوی مراجع مافوق، مستندسازی اقدامات انجام‌شده در حوزه زنان و خانواده، محقق سازی انتظارات و دستورات مدیریت ارشد استان، برنامه‌ریزی مناسب برای فعال نگه داشتن کارگروه‌های مرتبط با بانوان و همچنین ارائه و اجرای برنامه‌های خلاقانه و مبتکرانه ازجمله انتظارات مدیریت ارشد استان از مدیرکل جدید امور خانواده و بانوان استانداری سمنان است.

وی تصریح کرد: ترغیب و تشویق بانوان به‌منظور حضور در عرصه‌های سیاسی، ورود بانوان به حوزه اقتصادی، مشارکت فعال در حوزه اجتماعی و مقابله با آسیب‌ها و همچنین ارائه اقدامات مناسب در عرصه‌های فرهنگی و هنری ازجمله برنامه‌ها و انتظاراتی است که باید بیش از پیش در دستور کار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان قرار گیرد.

تهیه بانک اطلاعاتی بانوان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی بانوان استان، شناسایی نیروهای توانمند و تشویق آنان به‌منظور حضور در جایگاه‌ها و مسؤولیت‌های مدیریتی استان، گامی مؤثر در تحقق برنامه رئیس‌جمهوری در اختصاص حداقل 30 درصد از پست‌های مدیریت اجرایی کشور به بانوان در پایان فعالیت دولت دوازدهم در سال 1400 است.

خجسته‌پور افزود: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با ارتباط‌گیری مستمر با زنان و بانوان استان تلاش کند تا ضمن شناسایی مشکلات این قشر، در جهت رفع این مسائل و مشکلات راهکار ارائه شود.

وی افزود: شرح وظایف حوزه امور بانوان و خانواده را نمی‌توان در یک یا چند عنوان محدود کرد؛ بلکه در تمام حوزه‌هایی که دولت و وزارت کشور در آن ورود پیدا و برنامه ارائه می‌کند، امور بانوان نیز می‌تواند به‌صورت ویژه و مختص بانوان برنامه‌های راهبردی و اجرایی خود را ارائه و محقق سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد تشکیل‌دهنده هر جامعه نیازمند توجه بیش از پیش مسؤولان و برنامه ریزان بوده و دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سمنان باید تلاش کند تا با مستحکم سازی ارتباط بین نسلی، از ایجاد فاصله و گسست بین اعضای خانواده جلوگیری شود.

خجسته‌پور گفت: متأسفانه هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی و ارائه تجهیزات جدید ارتباطی و الکترونیکی شاهد این موضوع هستیم که منازل از زندگی مشترک تبدیل با سقف‌های مشترک شده و ضروری است که این دفتر با ورود جدی به این حوزه برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی خود را ارائه دهد.

وی افزود: با عنایت به گستردگی فعالیت و مسؤولیت‌ها در حوزه امور بانوان و خانواده لازم است تا سیاست‌گذاری‌ها و بسترسازی‌های لازم در این بخش از سوی مسؤولان اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان تبیین و اجرای این موارد به کارشناسان، بانوان توانمند و همچنین اهل فن در سطح دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز تخصصی این امر واگذار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: اگر خانواده از وجود بانویی بانشاط بهره‌مند باشد، قطعاً فرزندان و اعضای آن خانواده نیز پرنشاط بوده و انتظار است تا با ارائه برنامه‌های کاربردی و زودبازده شاهد رشد، تقویت و ارتقای این شاخص ارزشمند در میان خانواده‌ها باشیم.

خجسته‌پور افزود: خوشبختانه استاندار سمنان نگاه مثبت و قابل اعتمادی به حوزه زنان و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم این قشر داشته و همواره تأکید کرده است که در واگذاری مسؤولیت‌ها و مدیریت‌های اجرایی استان، در ابتدا دنبال بانوان توانمند در آن حوزه بوده و در صورت عدم برخورد با مورد متناسب با آن بخش، مسؤولیت موردنظر به آقایان واگذار شود.

وی تصریح کرد: این مهم نشان از علاقه‌مندی مدیریت ارشد استان به واگذاری مسؤولیت به بانوان و تحقق تکلیف واگذارشده از سوی دولت به استانداران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: امیدوارم مدیرکل جدید بانوان و خانواده استانداری سمنان که از مدیران تحصیل‌کرده، توانمند و دارای تجربه در بخش‌های مختلف در حوزه امور بانوان و خانواده است، با بهره‌گیری از نیروی جوانی و استفاده از توانمندی همکاران و کارشناسان این حوزه و همچنین اجرای برنامه‌ها و تجارب مدیرکل قبلی در حرکت رو به رشد این حوزه تلاش کرده و شاهد موفقیت بیش از پیش این مجموعه باشیم.

صرفاً یک تغییر نام

مهسا شاه‌حسینی، مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: امیدوارم امانت‌دار شایسته‌ای در این عنوان بوده و توفیق جلب رضایت خداوند و بندگانش را در این مسؤولیت کسب کنم.

 وی تصریح کرد: تغییر مسؤولیت‌ها و تحولات مدیریتی، صرفاً یک تغییر نام بوده؛ چراکه هدف اصلی و نهایی، خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند است.

ایجاد پارک‌های بانوان در سمنان

زینب کرکه‌آبادی، مدیرکل سابق امور خانواده و بانوان استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان به برکت همراهی و تلاش تمام کارشناسان و مساعدت مدیران همواره جزو سه استان برتر کشور در این حوزه بوده و در برخی شاخص‌ها همچون اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت کشور به‌عنوان استان نمونه کشور معرفی و طرح‌های ارائه‌شده از این استان برتر کشوری شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های تاب‌آوری، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های اقتصادی ویژه بانوان، ایجاد پارک‌های بانوان، اجرای طرح پرورش طیور و جوجه‌کشی برای 50 زن سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای زنان زندانی، تهیه سند ارتقای زنان سرپرست خانوار استان، افتتاح نمایشگاه و بازارچه‌های متعدد کالا ویژه بانوان و همچنین مساعدت جهت دریافت تسهیلات برای 300 زن سرپرست خانوار و ایجاد تشکل‌های زنان کارآفرین و ... در سمنان انجام‌شده است.

مدیرکل سابق امور خانواده و بانوان استانداری سمنان بیان کرد: 60 درصد فعالیت‌های مختلف حوزه زنان در استان جمع‌آوری و تدوین شده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم می‌تواند به آیتم‌های نموداری و اجرایی برای استان تبدیل شود.

انتهای پیام/2249/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول