اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از بررسی دستورالعمل وزیر کشور جهت رفع موانع تولید تا بررسی مشکلات واحدهای تولیدی

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری به‌منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان برگزار شد؛ در این جلسه 3 مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی کشور جهت رونق در تولید نیز مورد بررسی قرار گرفت.

از بررسی دستورالعمل وزیر کشور جهت رفع موانع تولید تا بررسی مشکلات واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری به‌منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان و ایجاد رونق در تولید برگزار شد.

در ابتدای جلسه مشکلات چند واحد تولیدی از جمله شرکت بروجن خودرو، یک واحد تولیدی پوشاک، یک واحد تولیدی گز و شرکت تولید پروفیل در شهر وردنجان مورد بررسی اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفت و تصمیماتی جهت رفع موانع این واحدها اتخاذ شد.

سه مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی جهت رفع موانع تولید

محمدکاظم منزوی در این جلسه از سه مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این مصوبات توسط وزیر کشور به استانداران جهت رفع موانع تولید ابلاغ شده است؛ این مصوبات می‌تواند در تصمیمات آتی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مؤثر باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه اول شورای هماهنگی اقتصادی، افزود: جهت حمایت از تولید در بنگاه‌های اقتصادی باتوجه به شرایط اقتصادی کشور جهت جلوگیری از بروز اختلال در روند اشتغال و تولید واحدهایی که طرح احیای آن‌ها به تصویب ستاد تسهیل برسد می‌توانند پرداخت معوقات خود  را تا 60 ماه تمدید کنند.

وی ادامه داد: واحدهایی که بنا به شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمت‌ها، تحریم و عدم تأمین مواداولیه در تولید با مشکل مواجه شده‌اند و توانایی پرداخت معوقات خود به بانک، بیمه، مالیات، شهرداری، آب، برق و گاز را ندارند، بنابر تصمیم ستاد تسهیل می‌توانند از تعویق یکساله در اجرائیات دستگاه‌های مذکور بهره‌مند شوند و بدهی خود را تعیین تکلیف و استمحال کنند.

منزوی در ادامه جلسه با بیان اینکه بانک‌ها از پرداخت تسهیلات در قالب تبصره 18 به واحدهای تولیدی امتناع می‌کنند، توضیح داد: این مسئله روند کار را کند می‌کند، همچنین بانک‌ها نیاز در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید جدی‌تر وارد عمل شوند.

طهمورث الیاسی در این جلسه گفت: اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها مشخص است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به عملیاتی کردن مصوبات ستاد تسهیل هستند و اگر دستورالعمل‌های ابلاغی شبهاتی را برای بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده می‌توان این مسائل را به‌صورت شفاف از صادرکننده مصوبه پرسید.

در پایان جلسه روسای بانک‌های عامل از جمله بانک ملی انتقاداتی به برخی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشتند؛ آن‌ها معتقد بودند تا دستورالعملی از سوی بانک مرکزی به آن‌ها ابلاغ نشود نمی‌‌توانند تسهیلات مرتبط را پرداخت کنند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول