اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارسال 80 کامیون سلاح دیگر؛ تداوم ارسال سلاح برای کردهای شرق سوریه

شامگاه دوشنبه هشتاد کامیون حامل کمک‌های لجستیک و نظامی از شمال عراق وارد مناطق تحت تسلط «نیروهای دموکراتیک» شده است.

ارسال 80 کامیون سلاح دیگر؛ تداوم ارسال سلاح برای کردهای شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض در سوریه، از تداوم ارسال تجهیزات نظامی برای شبه‌نظامیان کُرد حاضر در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که شامگاه دوشنبه (روز گذشته) «ده‌ها کامیون حامل کمک‌های لجستیک و نظامی از شمال عراق و از طریق گذرگاه سمیلکا وارد مناطق تحت تسلط قسد شده است».

قسد که نام اختصاری «قوات سوریا الدیموقراطیه» است، به شبه‌نظامیان کُردی اطلاق می‌شود که اکنون تحت‌الحمایه آمریکا قرار دارند و به نوعی، انگیزه‌های «جدایی‌طلبانه» دارند.

دیدبان اعلام کرد که این برای شانزدهمین بار است که از منطقه کردستان عراق، سلاح وارد سوریه شده و به دست شبه‌نظامیان کُرد می‌رسد.

به گفته این گروه، در این 16 بار، تا کنون دستکم 1380 کامیون سلاح از شمال عراق وارد سوریه شده که سهم این بار، 80 کامیون بوده است.

در جریان آخرین مرحله از انتقال سلاح از کردستان عراق به شمال شرق سوریه که در 16 ژوئن جاری برابر با 26 خرداد صورت گرفت، تعداد کامیون‌های حامل سلاح، به 1300 عدد رسیده بود.

در راستای تأکید بر تمایلات جدایی‌طلبانه این عناصر وابسته به آمریکا، «مظلوم عبدی» فرمانده عناصر قسد روز گذشته در جریان جلسه نهاد موسوم به «شورای عمومی خودمختاری [کُرد]» در شمال و شرق سوریه مدعی شد که «حکومت سوریه بدون مناطق شمال و شمال شرقی سوریه یک حکومت شکست خورده است».

عبدی با بیان ای که این نهاد کُرد، برای گفت‌وگو با دولت سوریه، شروطی دارد، اعلام کرد که یکی از شرط‌های آنان ، به رسمیت شناختن ادارات موجود در این خودمختاری خودخوانده توسط دولت سوریه است.

شبه‌نظامیان کُرد همچنین اعلام کردند که برای گفت‌وگو با دولت سوریه، دمشق باید قسد را به عنوان مسئول کامل مسائل نظامی و امنیتی در مناطق خودمختاری به رسمیت بشناسد؛ مسئله‌ای که به معنای لزوم عدم ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل آنان است.

این موضع قسد در حالی مطرح می‌شود که مسئولان خارجی و عربی اخیرا وارد مناطق تحت کنترل این شبه‌نظامیان شدند که مهمترین آن، سفر مسئولان سعودی و آمریکایی به این مناطق بود (+)؛ سفری که به گفته تحلیلگران، در راستای مشروعیت‌بخشی به شبه‌نظامیان کُرد است و بتوانند این منطقه را از کنترل دولت سوریه خارج کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول