اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۱۰۰ روستای ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: توسعه شبکه ارتباطی استان، تجهیز ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت، و افزایش این تعداد تا پایان شهریور به ۲۲۶ روستا در سفر رئیس جمهور به ایلام انجام می‌شود.

۱۰۰ روستای ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به ایلام  ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند که این تعداد تا پایان شهریو به ۲۲۶ روستا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین همزمان با سفر رئیس جمهور به ایلام  ۲۷ دستگاه خودپرداز در مناطق محروم  با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه از توسعه ۵۰۰ کیلومتر فیبر‌نوری خبر داد و گفت: در این راستا ۱۲۷ سایت تلفن همراه و ۲۰ روستای محروم از تلفن خانگی بهره‌مند می‌شوند که ۸ روستا به‌صورت تک ارتباطی خواهد بود.

وی دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به ایلام را کابل نوری و فیبر خانگی، مرکز خدمات مخابراتی و توسه پهنای باند دیتای استان دانست.

بیرامی تصریح کرد: اعتبار افتتاح این پروژه ۱۹۷ میلیارد تومان است و این بهره‌برداری‌ها موجب توسعه شبکه ارتباطی استان می‌شود.

وی یادآور شد: بازسازی شبکه ارتباطی استان که بر اثر سیل اخیر دچار مشکل شده بود از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و واحدهای تابعه آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: مناطق خسارت دیده ملکشاهی، میمه و پهله از طریق سیستم رادیویی و مابقی از طریق فیبر‌نوری بازسازی خواهند شد.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول