اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان به 5 شهر روسیه خط اتوبوس‌رانی راه‌اندازی می‌کند

یک شرکت وابسته به وزارت حمل و نقل ازبکستان برنامه‌ریزی کرده در آینده نزدیک به «مسکو»، «اومسک»، «اوفا»، «سامارا» و «نووسیبیرسک» خط اتوبوس‌رانی راه اندازی کند.

ازبکستان به 5 شهر روسیه خط اتوبوس‌رانی راه‌اندازی می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، یک شرکت وابسته به وزارت حمل و نقل ازبکستان برنامه ریزی کرده در آینده نزدیک به «مسکو»، «اومسک»، «اوفا»، «سامارا» و «نووسیبیرسک» خط اتوبوس‌رانی راه اندازی کند.

راه اندازی این خط اتوبوس‌رانی در نتیجه امضای قرارداد با چین می‌باشد که در چارچوب آن شرکت ازاتوترنس سرویس 168 دستگاه اتوبوس خریداری کرده است.

در ماه مارس سال جاری میلادی 100 دستگاه اتوبوس از اعتبار بانک ملی فعالیت‌های اقتصادی خارجی ازبکستان به ارزش 20 میلیون دلار خریداری شده است.

این اعتبار در چارچوب فرمان «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در ماه مارس سال گذشته میلادی تخصیص داده شده است.

رئیس جمهور ازبکستان به دولت این کشور دستور داد با شهرهای کشورهای آسیای مرکزی و روسیه خطوط اتوبوس رانی منظم راه اندازی کند.

خط اتوبوس رانی بین ازبکستان و روسیه نخستین بار در تاریخ 14 سپتامبر سال گذشته میلادی راه اندازی شد و نخستین خط اتوبوس رانی در مسیر «تاشکند- نیژنی نووگورود» بود.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صد درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2017 میلادی در سطح 3 میلیارد و 650 میلیون دلار قرار گرفته است.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول